Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kontenery na tory

Namiary na Morze i Handel, 2008-11-14

Ponad 100 osób uczestniczyło w Środkowoeuropejskim Forum Infrastruktury Ko-lejowej 2008, które odbyło się w warszawskim hotelu Novotel. Politykę kolejową w naszej części Europy przedstawił Zoltan Kazatsay, zastępca dyrektora generalnego DG TREN w Komisji Europejskiej. Zwrócił on uwagę, że nowe państwa członkowskie Unii Europejskiej korzystają z większości pieniędzy pochodzących z Funduszu Spójności. To wsparcie podzielone jest na dwa sektory: środowisko i transport. Obecnie rozwojowi kolei poświęca się więcej uwagi niż przed laty, co wynika ze światowego kryzysu finansowego i wysokich cen ropy. Dla polskiego transportu kolejowego opracowany został masterplan do 2030 r. Jak powiedział Andrzej Massel, z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa, w dokumencie zawarto 3 scenariusze: jeden negatywny, czyli spadek przewozu węgla oraz dwa pozytywne, czyli inwestycje w infrastrukturę kolejową i wybudowanie do 2020 r., kolei dużych prędkości. W przypadku pierwszego scenariusza, masterplan zakłada zwiększenie przewozów intermodalnych. -Nie tiry na tory, ale kontenery na tory. Przyszłością będą przewozy pociągami kontenerowymi z Azji do Europy. Jeśli chodzi o infrastrukturę, to masterplan przewiduje 3 typy inwestycji: budowę nowej infrastruktury wysokiej jakości, modernizację istniejących linii kolejowych - głównie sieci TEN-T, przywrócenie standardowych parametrów infrastruktury (prędkość, nacisk na oś) oraz instalację nowoczesnych i sprawnych systemów sygnalizacyjnych, na odcinkach o małym lub średnim ruchu -stwierdził A. Massel. Najpilniejsze założenia inwestycyjne PKP PLK, do 2012 r., dotyczą głównie ruchu po-ciągów na Euro 2012 i obejmują m.in. trasy: Warszawa - Gdynia (300 km), Poznań - Wrocław (58 km linii), Warszawa – Łódź (129 km), Warszawa - Terespol (121 km), Zgorzelec - Medyka (317 km). Europejska sieć TEN-T obejmuje 106 tys. km linii kolejowych. Planowane jest opracowanie Zielonej Księgi, zawierającej ocenę wszystkich projektów.
 
(eg)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl