Prom Stena Nordica, pływający do tej pory na linii Gdynia - Karlskrona, 20 października br., został
skierowany na Morze Irlandzkie. Dlatego, dotychczasowy rozkład rejsów między Gdynią a Karlskrona uległ zmianie.
Linię obsługują obecnie 2 promy: Stena Baltica oraz Finnarrow. Ten ostatni, pływa zgodnie
z dotychczasowym rozkładem promu Stena Nordica, a późnonocne odejścia (o godz. 2) zostały zlikwidowane.
- Zmiana rozkładu rejsów nie powinna być zauważalna dla pasażerów pływających promami Stena Line,
ponieważ późnonocnymi odejściami obsługiwaliśmy głównie fracht- twierdzi Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy firmy Stena Line. Przyczyną wycofania promu jest pogarszająca się koniunktura oraz
jednoczesny wzrost kosztów, związany m.in. z wysokimi cenami ropy.
Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia - Karlskrona, podkreślił, że obsługa linii przez 3 jednostki była rozwiązaniem tymczasowym,
zastosowanym w okresie silnego wzrostu popytu na przewozy. Zaś Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, poinformował, że na przełomie lat 2010/11 armator zamierza zastąpić obecnie
eksploatowane na tej linii jednostki, dwiema nowymi. Nie wiadomo jeszcze, jakie to będą promy.