Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Azjatyckie potęgi

Namiary na Morze i Handel, 2008-10-17

Nikt, kto uczestniczył w targach przemysłu morskiego SMM 2008, które odbyły się w dniach 23-2B września br., w Hamburgu, nie mógł narzekać na brak zainteresowania swoją ofertą. Targi, od edycji sprzed 2 lat, urosły - i wydaje się, że następne, w 2010 r., przeleją się na sąsiednie ulice. Zbudowane w ostatnich 6 miesiącach, 4 wielkie hale, wraz 7 już istniejącymi, zostały zapełnione w całości. Największe, w tej dziedzinie, targi na świecie zgromadziły, na 87 tys. m2 powierzchni, 1950 wystawców, w tym 1240 zagranicznych, z 54 krajów: producentów wszelkiego rodzaju statków, okrętów i urządzeń pływających, wyposażenia okrętowego i aparatury; przedstawicieli technologii morskich, portów, armatorów, agentów i brokerów okrętowych oraz mediów związanych z przemysłem morskim. Część z nich, znalazła się w 22 pawilonach narodowych. Po raz pierwszy, uczestniczyły w imprezie: Kolumbia, Malezja, Meksyk i Serbia. Targom towarzyszyło ponad 160 konferencji, sympozjów i warsztatów, a odwiedziło je prawie 50 tys. zwiedzających, wśród nich wielu z Polski (listę wystawców polskich publikujemy obok). Uroczystość otwarcia, w przeddzień targów, jak zawsze, w bardzo ciekawej oprawie artystycznej, zgromadziła wiele ważnych osób z branży morskiej oraz licznych VIP-ów. Gości witali: Ole von Beust, burmistrz Hamburga, Antonio Tajani, wiceprezydent Komisji Europejskiej, a otwarcia SMM 2008 dokonał Michael Glos, minister gospodarki i technologii Niemiec. Targi potwierdziły, że przemysł okrętowy ma nadal dobre perspektywy, bo - według Lloyds Register - do połowy br. światowy portfel liczył 10 055 zamówień na statki (329,7 mln GT), a w pierwszej połowie br. przekazano 1 500 jednostek o pojemności 21 mln CGT. Wykazały też, że przemysł okrętowy nadal przemieszcza się na Daleki Wschód, a do stoczniowych potęg aspirują - oprócz Korei Płd., Chin i Japonii - mało znaczące dotychczas na tym rynku kraje jak: Filipiny, Wietnam, Indie i Turcja. Zapowiadają się dalsze zmiany na tej mapie. Według raportu banku HSBC, w najbliższych 2 latach, Chiny podwoją zdolności produkcyjne - i będą one większe od połączonych możliwości stoczni z Korei Płd., Japonii i Europy. Korea przejmie od Europy budowę statków pasażerskich i skoncentruje się na LNG oraz offsho-re, przekazując-prostsze technicznie jednostki do Chin. Z kolei Europa i Japonia, zaczną wycofywać się z tego interesu.
 
Władysław Jaszowski
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl