Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port się buduje

Kurier Szczeciński, 2008-10-14
- Nie liczcie na to, że w przyszłym roku port zamieni się w plac budowy. Cały 2009 r. poświęcimy na przygotowanie inwestycji, które na dobre ruszą w 2010 r. - na wczorajszej konferencji prasowej mówił Jarosław Siergiej, nowy prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Wczoraj niedawno wybrany zarząd portu zorganizował swoją pierwszą konferencję prasową, na której jego członkowie mówili o inwestycjach zaplanowanych na najbliższe lata. Główny nacisk ma zostać położony na przedsięwzięcia współfinansowane ze środków europejskich: przebudowę infrastruktury drogowej oraz kolejowej w portach Szczecina i Świnoujścia, budowę stanowiska promowego nr 1 w Bazie Promów Morskich w Świnoujściu oraz przedłużenie nabrzeża i budowę nowego magazynu zbożowego przy elewatorze Ewa. W przyszłym roku z tych inwestycji rozpocznie się jednak tylko rozbudowa nabrzeża zbożowego, gdyż finansowanie pozostałych ma wymagać dłuższego przygotowania. - W ciągu najbliższych 4-5 lat na podstawowy plan inwestycyjny potrzeba ok. 500 mln zł. Punktem zerowym będzie podpisanie umów o dofinansowanie. Wtedy będziemy organizować kredyty pomostowe na wkład unijny, który później zostanie nam zwrócony - wyjaśnił dyr. do spraw finansowych Paweł Adamarek. Wśród już zrealizowanych inwestycji port na pierwszym miejscu wymienia budowę Nabrzeża Fińskiego wraz z drogą i linią kolejową, na których w 2010 r. spółka PCC Port Szczecin ma uruchomić nową bazę kontenerową. Jarosław Siergiej przyznał, że obecnie możliwości tego typu przeładunków w porcie są już na wyczerpaniu. - PCC czyni starania, żeby sprostać rosnącym potrzebom rynkowym. W tym roku mamy jakieś 62 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Pewnie jest tu jakaś nieprzekraczalna granica. Mocno dopingujemy PCC, żeby terminal kontenerowy ruszył jak najszybciej - zapewnia prezes. Port stara się też znaleźć firmy, które będą prowadziły działalność produkcyjno- przeładunkową na terenie tworzonego przez niego Zachodniopomorskiego Centrum Logistycznego. Na cztery wydzielone działki o pow. ok. 4 ha ma obecnie trzech zainteresowanych oferentów. Najgłośniejszym przedsięwzięciem w portach Pomorza Zachodniego w najbliższych latach będzie budowa Terminalu LNG w Świnoujściu. Zdaniem Władysława Lisewskiego, odpowiedzialnego w portowym zarządzie za inwestycje, realny termin jego ukończenia to 2014 r. - Zarówno Urząd Morski, jak i my zleciliśmy badania geologiczne gruntu pod tę inwestycję. Jest on stabilny i nie będzie stwarzał problemów.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl