Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

VGN zakończył działalność

Namiary na Morze i Handel, 2008-09-14

Przeładunki w terminalu VGN Polska w Świnoujściu, od początku br. systematycznie malały. Ostatni odbył się tam 2 sierpnia br. Od tego czasu, terminal nie obsługuje już kontenerów. Od dłuższego czasu mówiono o problemach, jakie z dostępem do nabrzeża Hutników mają kontenerowce. Nabrzeże to ma długość 329 m i poza terminalem kontenerowym mieści się przy nim także terminal rudowy, obecnie służący głównie do obsługi statków z węglem. Ponieważ ruch statków typu panamax, o długości ok. 220 m, transportujących węgiel, stale wzrastał, zaczęło to utrudniać, a stopniowo wręcz uniemożliwiło, obsługę statków kontenerowych o długości 130-150 m i dłuższych, jakie były obsługiwane w terminalu kontenerowym VGN. Wszechobecny pył węglowy, osiadający na kontenerach i utrudniający operacje przeładunkowe, zaczął rodzić coraz więcej zastrzeżeń ze strony kontrahentów. Ze względu na to, że warunki obsługi regularnie kursujących statków kontenerowych ulegały stałemu pogorszeniu, a kolejne linie feederowe zawieszały swoje zawinięcia, właściciele VGN Polska podjęli decyzję o wygaszeniu działalności firmy. W tym samym czasie, szefujący terminalowi VGN Polska Mark Nauwelaers otrzymał propozycję objęcia stanowiska członka zarządu i dyrektora ds. inwestycji w PCC Port Szczecin Sp. z o.o. Po podjęciu wspólnej decyzji, co do losów VGN Polska i przejściu do PCC Port Szczecin, podjął on, zakończone sukcesem, działania związane z przekierowaniem ze Świnoujścia do Szczecina ostatniej linii kontenerowej łączącej obecnie, raz w tygodniu, Szczecin z Felixstowe (Wielka Brytania). Teraz trwają negocjacje dotyczące sprzedaży urządzeń przeładunkowych VGN Polska spółce PCC Port Szczecin. Część z nich ma działać w jej terminalu, a następnie -w nowo powstającym terminalu kontenerowym, przy nabrzeżu Fińskim.
 
Pw
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl