Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Miedwiem do Ameryki

Kurier Szczeciński, 2008-09-08
W chińskiej stoczni Mingde położona została stępka pod m/s "Miedwie" - pierwszy z serii ośmiu masowców o nośności 30 tys. ton, które zamówiła Polska Żegluga Morska. Będzie on przystosowany do żeglugi po Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Jeziorową żeglugę mają umożliwić "Miedwiu" specjalne wymiary, które przystosowują go do skomplikowanego układu śluz. Jego długość wynosi 190 metrów, szerokość 23,6 metra, a zanurzenie 14,6 metra. Klasyfikatorami jednostki będą Polski Rejestr Statków oraz norweski Det Norske Veritas. Stocznia Mindge jest jednym z najmłodszych tego typu zakładów na świecie, gdyż powstała w październiku 2004 r. W całości należy do prywatnego kapitału. Dotychczas zbudowane przez nią statki zostały w sumie sprzedane za 200 mln dolarów. Stocznia znajduje się w miejscowości Nantong na północnym brzegu rzeki Jangcy Poza Polską Żeglugą Morską jej klientami są armatorzy m.in. z Norwegii, Niemiec, Danii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Obok masowców buduje ona także chemikaliowce, promy samochodowe oraz statki specjalistyczne. Posiada trzy pochylnie o długości 150 m, 180 m i 220 m. Zatrudnia 3 tysiące osób. Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM ocenia, że zamawiając nową jednostkę jego firma miała niewielki wybór. Masowców o wielkości 30 tys. ton - tzw. jeziorowców - nie budują bowiem stocznie europejskie. Ich budową nie była również zainteresowana żadna z polskich stoczni. Pozostawały więc tu tylko nieliczne zakłady azjatyckie. Obok kanadyjskiego armatora Fednav, PŻM jest czołową firmą zawijającą statkami oceanicznymi do portów na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Szczeciński armator wozi tam głównie wyroby stalowe z Holandii na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. W powrotnych rejsach jego statki najczęściej zabierają do Europy zboże i inne produkty rolne. Obecnie pływają tam dwie grupy statków PZM: typu "Isa" oraz "Ziemia". Budowane obecnie w stoczni Mingde jeziorowce mają w przyszłości zastąpić jednostki z tej drugiej serii.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl