Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Portowy awans

Kurier Szczeciński, 2008-09-02
Porty w Szczecinie i Świnoujściu po pierwszym półroczu wysunęły się na pierwsze miejsce pod względem wielkości przeładunków w Polsce. Ten awans to, poza dobrymi przeładunkami nad Odrą, także efekt spadku obrotów w trójmiejskich portach. W pierwszym półroczu tego roku w Szczecinie i Świnoujściu przeładowanych zostało ok. 9 milionów ton towarów - wynika z zestawienia opracowanego przez analityczną firmę Actia Forum z Gdyni. Jest to wynik lepszy niż w tym samym okresie 2007 r. o ok. 700 tys. ton. Równocześnie w tym samym czasie przeładunki spadły zarówno w Gdyni, jak i w Gdańsku, który zmniejszył swoje obroty aż o ponad 20 proc. Dzięki temu wyprzedziły go porty w Szczecinie i Świnoujściu (ich obroty liczy się łącznie, gdyż funkcjonują w ramach wspólnego zarządu). Za pierwsze półrocze 2008 r. mają one ponad 35-procentowy udział w przeładunkach krajowych portów morskich i wysunęły się na pierwsze miejsce pod tym względem. - W pierwszym półroczu nasze przeładunki były bardzo dobre, nawet lepsze niż w dobrym pierwszym półroczu 2007 roku - ocenia Piotr Jania, dyrektor ds. handlowych i marketingu Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Udało nam się osiągnąć też dobry wynik finansowy. Na koniec roku może być on jeszcze lepszy niż w zeszłym roku, kiedy mieliśmy prawie 26 mln zł zysku. Mamy podpisane wieloletnie kontrakty, więc nasza sytuacja jest stabilna i nie grożą nam takie zmiany jak w trójmiejskich portach. W przypadku Gdańska zawinił przede wszystkim spadek importu rosyjskiej ropy. Podobnie jak w pozostałych portach, w Szczecinie systematycznie rosną też najbardziej zyskowne obroty kontenerów, którymi z roku na rok jest transportowanych coraz więcej drobnicowych towarów. Według Actia Forum, w strukturze portowych przeładunków stanowią one nad Odrą prawie 47 proc. Nadal jednak jest to znacznie gorszy wynik od lidera - portu w Gdyni, w którym przeładunki tego typu to aż trzy czwarte całości obrotów. W Szczecinie i Świnoujściu poprawia się też sytuacja w przeładunkach masowych, zwłaszcza węgla. Jego przeładunki w zeszłym roku zanotowały znaczny spadek - z 5,1 mln ton w 2006 r. do 4,3 mln ton, czyli aż o 15 proc. - Cieszymy się z tego, że zwiększyły nam się ilości węgla w imporcie. Do końca roku mamy zapewnione jego przeładunki w Świnoujściu. Jeśli chodzi o kontenery, to liczymy na to, że po oddaniu do użytku nowego terminalu kontenerowego i Nabrzeża Fińskiego, ilości kontenerów będą u nas większe - przewiduje Piotr Jania.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl