Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Chrzest w środku miasta

Kurier Szczeciński, 2008-08-25

Po raz pierwszy od 10 lat, wybudowany przez Stocznię Szczecińską statek został w sobotę ochrzczony przy nabrzeżu przy Wałach Chrobrego w Szczecinie. - Mam nadzieję, że ta 10-letnia tradycja będzie miała swoją kontynuację - mówił prezes stoczni Artur Trzeciakowski, nawiązując do trudnej sytuacji zakładu. Chrzty budowanych przez stocznię statków z reguły odbywają się przy jej nabrzeżu wyposażeniowym. Poprzednia taka uroczystość przy Wałach Chrobrego odbyła się w lutym 1998 r. Co ciekawe, chrzczony był wtedy statek dla tego samego - co ostatnio - armatora - rosyjskiej firmy Fesco z Władywostoku. Podczas sobotniej uroczystości po hymnach rosyjskim i polskim przemówili szefowie obu firm. - Wybór Stoczni Szczecińskiej Nowa nie był przypadkowy. Od lat z nią współpracujemy i zawsze znana nam była z dobrej jakości i terminowych dostaw - podkreślał Władimir Korszanow, dyrektor generalny Fesco. W chwilę potem matka chrzestna statku Fesco Vitim Halina Wysocka rozbiła o jego burtę butelkę szampana. Jest to pierwszy z piątej serii kontenerowców typu B 170 budowanych dla tego armatora. Ma 184 metry długości i 23 tys. ton nośności. Może przewozić do 1730 kontenerów. Niedługo potem zarząd stoczni spotkał się w Muzeum Narodowym na Wałach Chrobrego z dyrekcją tej placówki, której przekazał rzymską amforę z II wieku. W 1969 r. płetwonurkowie ze Stoczni Szczecińskiej wydobyli ją z dna Morza Adriatyckiego przy wyspie Ugljan koło Zadaru w Jugosławi i następnie ofiarowali dyrekcji swojego zakładu. W ciągu prawie 40 lat amfora stała m.in. w sali konferencyjnej i gabinecie prezesa. Z okazji obchodów 60-lecia istnienia stoczni jej zarząd zdecydował się przekazać zabytek muzeum. - Jest to wyjątkowy obiekt, jakiego nasze muzeum nie miało jeszcze w swoich zbiorach. Dwa tysiące lat temu takimi amforami przewożono prawie wszystko, więc można powiedzieć, że jest to antyczny kontener - mówił Lech Karwowski, dyrektor Muzeum Narodowego w Szczecinie. W piątek upłynął termin, który Ministerstwo Skarbu Państwa dało potencjalnym nowym inwestorom na złożenie ofert zakupu Stoczni Szczecińskiej Nowa. - Żadnych ofert nie otrzymaliśmy - poinformował Maciej Wewiór, rzecznik prasowy MSP. - Termin na ich składanie został jednak przedłużony do końca sierpnia. Nic to jednak nie zmienia. Dla nas najważniejszym partnerem w prywatyzacji Stoczni Szczecińskiej pozostaje Mostostal Chojnie, z którym przygotowaliśmy program restrukturyzacyjny. Czekamy na potwierdzenie przez Komisję Europejską terminu, w którym mógłby on zostać przedstawiony w Brukseli.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl