Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Państwo bierze terminal

Kurier Szczeciński, 2008-08-21
Rada Ministrów zobowiązała ministra skarbu do sprawowania kontroli nad terminalem. Ma ją zapewnić przekazanie większościowych udziałów w spółce Polskie LNG (spółka córka PGNiG) do OGP Gaz-System SA, którego akcje należą do skarbu państwa. Tymczasem Polskie LNG stara się przebrnąć przez procedury związane z pozyskaniem zezwoleń środowiskowych na budowę terminalu LNG. - Chcemy, żeby kontrolę nad siecią przesyłową sprawowało państwo - mówi Maciej Wewiór, rzecznik prasowy Ministerstwa Skarbu. - Jest to kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa gazowego naszego kraju. Rząd z niepokojem patrzy na datę, w której miałoby dojść do pełnej eksploatacji terminalu - a mianowicie na 2014 rok. Za kilka lat nasz kraj może mieć poważne problemy energetyczne. - To skutek wielu lat zaniedbań – mówi M. Wewiór. - Dążymy do tego, żeby nie uzależniać się od jednego dostawcy. W PGNiG nie chcą komentować decyzji Rady Ministrów. Jak podaje Joanna Zakrzewska, rzecznik prasowy PGNiG SA budowa terminalu LNG miałaby ruszyć w 2009 roku. Pod koniec 2013 miałby nastąpić rozruch terminalu, a w 2014 roku byłby on już w pełni eksploatowany. Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego twierdzi, że falochron osłonowy dla terminalu LNG byłby gotowy już w 2011 roku. - Według planu dokumentacja wraz z pozwoleniem na budowę falochronu będzie gotowa do kwietnia 2009 roku. We wrześniu 2009 roku powinien być już wyłoniony wykonawca i niedługo po tym powinny ruszyć prace. W 2011 roku wybudowany będzie już falochron, ostroga istniejącego falochronu, obrotnica i wytyczony będzie tor wodny. – mówi E. Wieczorek. Obecnie wszystko znajduje się na etapie pozyskiwania pozwoleń środowiskowych. Dopiero po ich uzyskaniu będzie mogła ruszyć budowa terminalu tak na lądzie, jak i na Bałtyku. - W ciągu dwóch tygodni wojewoda wyda dla Polskiego LNG postanowienie o zakresie raportu oddziaływania na środowisko tej inwestycji - mówi Przemysław Łagodzki, zastępca dyrektora w Wydziale Środowiska i Rolnictwa Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie. - Gdy inwestor otrzyma już te postanowienie to będzie musiał przedstawić nam raport środowiskowy. Po sporządzeniu raportu środowiskowego Polskie LNG przekaże go wojewodzie. Tutaj sprawa może się przeciągnąć. Teoretycznie wojewoda ma 60 dni, żeby wydać decyzję po otrzymaniu raportu - o ile będzie on kompletny i nie będzie tutaj żadnych uwag. Do raportu zastrzeżenia będą mogły zgłaszać podmioty, których budowa terminalu dotyczy, a wśród nich np. mieszkańcy Świnoujścia lub organizacje ekologiczne.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl