Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ze wskazaniem na tunel

Kurier Szczeciński, 2008-08-14
Goszczący wczoraj w Świnoujściu podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Zbigniew Rapciak zasugerował, że inwestycją dotyczącą budowy stałej przeprawy łączącej wyspy Uznam i Wolin powinien finansować także samorząd województwa zachodniopomorskiego. Co do formy stałego połączenia, to możliwa jest budowa zarówno mostu, jak i tunelu - z lekkim wskazaniem na ten drugi. - Podczas tej wizyty wyszła bardzo ważna rzecz. W moim odczuciu, powinien w tym przedsięwzięciu poważniej zaistnieć samorząd. Z toru wodnego przechodzącego przez Świnoujście żyje także Szczecin i Police - powiedział podczas konferencji prasowej podsekretarz stanu Zbigniew Rapciak, po czym spojrzał wymownie w stronę Wojciecha Drożdża, członka zarządu województwa zachodniopomorskiego. - Cieszymy się z takiego podejścia w stosunku do tej inwestycji. Liczymy na finansowe wsparcie. samorządu województwa zachodniopomorskiego. Budowa stałej przeprawy to inwestycja ważna nie tylko dla Świnoujścia, ale i całego regionu, a także Polski - mówił Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. Z. Rapciak przyjechał do Świnoujścia pierwszy raz od 8 lat. Z motorówki oglądał on zakładane lokalizacje stałej przeprawy - dwie mieszczą się w pobliżu przeprawy promów "Karsibór", a jedna bliżej centrum miasta. - Most musiałby wznosić się ok. 70 metrów nad taflą wody. Niemożliwe, żeby był to most podobny do tego nad Wisłą. Nie jestem także przekonany do tego, czy słuszne byłoby wznoszenie 25-piętrowej konstrukcji nad takim miastem jak Świnoujście. Inaczej to wygląda w wielkich aglomeracjach, gdzie mosty mogą stanowić element architektoniczny - stwierdził Z. Rapciak. Dodał także, że most i tunel "wypadają na remis, ale z lekkim wskazaniem na tunel". Liczący kilkaset metrów tunel pod wodą byłby pierwszą tego typu inwestycją w naszym kraju. Według optymistycznych szacunków, budowa stałej przeprawy ruszyłaby w 2011 roku - o ile nie będzie problemów z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, np. środowiskowych. Budowa stałej przeprawy będzie także droższa niż pierwotnie zakładano. Mówi się o kwocie co najmniej miliarda złotych.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl