Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kasa na mariny i porty

Kurier Szczeciński, 2008-08-01
Zachodniopomorski Szlak Żeglarski "wskoczył" w czwartek na listę projektów kluczowych centralnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ten sposób więcej pieniędzy ze środków unijnych zostanie w Regionalnym Programie Operacyjnym. Z kolei lista projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko powiększyła się m.in. o kilka zachodniopomorskich projektów. Pierwotnie Zachodniopomorski Szlak Żeglarski miał być współfinansowany wyłącznie pieniędzmi z RPO. Miał się nawet znaleźć na liście projektów kluczowych tego programu. Część tego projektu została także zgłoszona do Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Wczoraj Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło zweryfikowaną wersję projektów kluczowych. Szlak, jako jedyny projekt z Pomorza Zachodniego, znalazł się na liście podstawowej POIG. W ramach tej inwestycji ma powstać 10 portów jachtowych - w Trzebieży, Wapnicy, Wolinie, Kamieniu, Kołobrzegu, Darłowie, Mielnie i Szczecinie (trzy przystanie). Jej koszt to 88 mln zł (dofinansowanie pieniędzmi unijnymi wyniesie 60 proc.). Kolejne mariny będą wybudowane za pieniądze z RPO. - Mamy na ten cel zarezerwowane 25 mln zł - mówi Witold Jabłoński, wicemarszałek zachodniopomorski. - We wrześniu zarząd województwa przyjmie strategię rozwoju marin. Sprawą tą zajmie się także sejmik województwa. Z kolei na zweryfikowanej liście projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko znalazły się m.in nowe zachodniopomorskie. To dwie planowane inwestycje Zarządu Morskiego Portu Police sp. z o.o.: rozbudowa terminali - barkowego i morskiego, a także projekt miasta Darłowa dotyczący rozbudowy tamtejszego portu morskiego. Ponadto, po weryfikacji, projekt III etapu poprawy dostępności do portu kołobrzeskiego z listy rezerwowej awansował na listę podstawową.
 
(masz, ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl