Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Z chińskim rodowodem

Kurier Szczeciński, 2008-06-06
Polska Żegluga Morska podpisała z chińską stocznią Taizhou Sanfu Ship Engineering kontrakt na dostawę ośmiu niedużych masowców. Po przedstawieniu przez stocznię bankowych gwarancji, umowa powinna uprawomocnić się jeszcze w tym miesiącu. Rozmowy na temat budowy tych statków szczeciński armator prowadził ze stoczniami w Chinach i Korei Południowej. Jego wybór padł w końcu na zakład z tego pierwszego kraju. - Złożyliśmy w stoczni Taizhou Sanfu Ship Engineering zamówienie na osiem masowców i w tej chwili czekamy na uprawomocnienie się kontraktu, czyli dostarczenie przez stocznię gwarancji bankowych na nasze pierwsze wpłaty. W rym miesiącu powinno to zostać sfinalizowane - ocenia Leszek Trachimowicz, zastępca dyrektora PŻM ds. techniczno-inwestycyjnych. Pierwszy z zamówionych statków ma być dostarczony w maju 2011 r, a ostatni w lutym 2012 r. Będą to uniwersalne masowce o nośności 17 tys. ton. Ich protoplastą jest wybudowany dla PŻM przez Stocznię Szczecińską w 1999 r. m/s "Nogat". - W naszej flocie będą to średniej wielkości statki. W tej chwili tego typu jednostki pływają głównie w Europie i na Karaibach. Przewożą typowe ładunki masowe, jak np. nawozy czy zboża-wyjaśnia Leszek Trachimowicz. Z informacji na internetowej stronie Taizhou Sanfu Ship Engineering wynika, że stocznia powstała w 1985 r. na północnym brzegu rzeki Jangcy. Zakład dysponuje trzema pochylniami i zatrudnia 1500 pracowników. Produkowane przez niego barki i statki znajdują odbiorców m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Singapurze i Indonezji. Realizowane przez chińską stocznię zamówienie dla PŻM będzie częścią programu rozwoju floty szczecińskiego armatora do 2015 r. Jego pierwotne założenia mówiły o 34 jednostkach. Zarząd firmy liczy jednak, że do 2013 r. uda mu się przekroczyć te plany i podpisać umowy na dostawę w sumie około 40 statków. Jeszcze w tym miesiącu ma odebrać w innej chińskiej stoczni Xingang masowiec "Podlasie" o nośności 38 tys. ton - pierwszy z serii 10 tego typu jednostek noszących nazwy polskich krain geograficznych. Do 2010 r. zastąpią one wysłużone statki z "powstańcem" w nazwie, które Stocznia Szczecińska wybudowała jeszcze w latach 80. Tym razem jednak na zaproponowanych przez armatora warunkach budowy jednostek nie chciała się podjąć żadna z krajowych stoczni.
 
M. Kubera
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl