Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Myślisz Szczecin, mówisz...

Kurier Szczeciński, 2008-05-14
Według badań, Szczecin Polakom kojarzy się z morzem, portem i wypoczynkiem. Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS International przeprowadził w marcu 2008 roku badanie skojarzeń obywateli Rzeczpospolitej. Tylko nieliczni kojarzą Szczecin z piłkarską Pogonią, niemiecką granicą, czy nawet paprykarzem. - Badania skojarzeń na temat miast to nasz autorski projekt badawczy - mówi Damian Michalski, z IMAS international. - Wcześniej zbadaliśmy co kojarzy się Polakom między innymi z Warszawą, Krakowem i Gdańskiem. Pytania na temat szczecińskich skojarzeń ankieterzy zadali odwiedzając 1003 osoby wybrane spośród reprezentatywnej grupy Polaków w wieku 15 i więcej lat. Wszyscy oni otrzymali wielowątkowy kwestionariusz, w którym część zagadnień była związana ze Szczecinem. Wyniki badań pokazują, że 91 proc. ankietowanych kojarzy Szczecin z morzem. Dla porównania Gdańsk ze sprawami morskimi kojarzy spontanicznie o 10 proc. osób mniej. Z tej kategorii Szczecin najbardziej kojarzy się z morzem i zatoką (40 proc. ankietowanych) oraz portem (28 proc.). Z kolei stocznię wiąże z naszym miastem zaledwie 7 procent pytanych. Drugim silnym skojarzeniem z miastem nad Odrą są wakacje i urlop. W połączeniu z kategoriami słońce, plaża Szczecin kojarzy się 11 proc. respondentów. W tym samym zestawieniu Gdańsk jest wskazywany przez 14 proc. pytanych. Polacy na hasło "Szczecin" wymieniają spontanicznie wiele różnych zabytków i atrakcji turystycznych miasta. Jednak żaden zabytek nie został wymieniony przez więcej niż 1 proc. badanych (10 osób). Większość odpowiedzi z tej kategorii to po prostu "zabytki", "różne zabytki", "imprezy kulturalne". Jedyne konkretne atrakcje, które uzyskały ponad 1 proc. odpowiedzi to regaty i parada żaglowców (łącznie 2 proc.). Zaledwie 4 proc. badanych przez IMAS International kojarzyło Szczecin z piłkarską "Pogonią". Zaś 2 proc. wskazywało na paprykarz szczeciński.
 
Artur Ratuszyński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl