Kopernik to nowy prom szczecińskiego armatora Euroafrica Linie Żeglugowe, który obsługuje trasę Świnoujście - Ystad.
2 kwietnia br. zastąpił wysłużonego Mikołaja Kopernika. Podobnie jak 2 inne promy Euroafriki: Jan Śniadecki i Galileusz, pływa w barwach Unity Line.
Euroafrica kupiła prom jesienią ub.r. Powstał on w
1977 r., w Norwegii, a w 1 993 r. przeszedł gruntowną przebudowę. Najpierw pływał pod nazwą Rostock, potem jako Star Wind (w barwach Seawind Line), a ostatnio, jako Vironia, między Estonią a Finlandią. Ma
148,8 m długości, co oznacza, że jest o ponad 20 m dłuższy od Mikołaja Kopernika. Pokład kolejowy to B22 m torów, a linia ro-ro na pokładzie samochodowym ma 315 m. Kopernik zabiera także 360 pasażerów. Na
pokładzie są także: sklep, 2 sauny, przeszklony ogródek letni, miejsce zabaw dla dzieci. Kopernik pływa pod polską banderą, a jego portem macierzystym jest Szczecin.
Z kolei Mikołaj Kopernik, który
powstał w 1974 r. i jest siostrzanym promem Jana Heweliusza, który zatonął na Bałtyku w 1998 r., został wystawiony na sprzedaż. Chętnych podobno nie brakuje.