Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Głębiej w gdyńskim porcie

Namiary na Morze i Handel, 2008-04-22
Rozpoczęta się jedna z największych inwestycji w gdyńskim porcie. Obejmuje ona: pogłębienie kanału portowego, w tym toru podejściowego i kanału wewnątrz portu oraz przebudowę 3 obrotnic, wraz z ich pogłębieniem. Po zakończeniu prac, cały kanał ma mieć 13,5 m głębokości, co umożliwi zawinięcia znacznie większych statków do niemal wszystkich portowych terminali, szczególnie kontenerowych i masowych. Dochodzi do tego umocnienie dna przy nabrzeżach położonych wzdłuż kanału portowego, szczególnie przy obrotnicy zewnętrznej nr 1 (nabrzeże Francuskie), w Basenie III (nabrzeża: Holenderskie, Duńskie, Szwedzkie), przy obrotnicy nr 2, na wejściu do Basenu IV, wzdłuż kanału do obrotnicy nr 3 (nabrzeża: Norweskie, Jugosłowiańskie) oraz na końcu Kanału (nabrzeża: Helskie I i Helskie II). Oddanie całego pogłębionego kanału do użytku planowane jest na koniec 2009 r. Jako że projekt "Modernizacja kanału portowego w porcie Gdynia" znalazł się na liście indykatywnej Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, zostanie dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Oznacza to, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA może liczyć na wsparcie w wysokości 85% kosztów inwestycji, które szacowane są na 81,56 mln zł. Analizy rynkowe wskazują, iż realizacja tego projektu jest niezbędna dla zachowania silnej pozycji gdyńskiego portu w regionie. Prognozowany wzrost przeładunków we wszystkich grupach (średnio o 5-10 % rocznie), a także tendencja do budowy coraz większych statków, sprawiają, iż port musi być przygotowany na przyjmowanie jednostek o większym zanurzeniu. Tym bardziej, że port w Gdyni położony jest w korytarzu VI sieci TEN-T, którego rozwój jest jednym z priorytetów zarówno w opracowaniach strategicznych Polski, jak i Unii. Umowę na roboty budowlane podpisano 4 marca br. między ZMPG, a wykonawcami występującymi wspólnie: Hydrobudową SA (pełnomocnikiem wykonawców), Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwem Produkcyjno-Usługowo-Handlowym "Conservice" s.c. Prace pogłębiarskie wykonuje PRCiP. W przypadku pogłębiania kanału do 13,5 m, do wybrania jest ponad 1,7 mln m3 urobku, zaś umocnienia dna wykonane zostaną na obszarze przeszło 45 tys. m2. Ze strony PRCiR w inwestycji biorą udział: pogłębiarka ssąco-refulująca Inż. S. Łęgowski, pogłębiarki wieloczerpakowe Rozgwiazda i Inż. T. Wenda, pogłębiarka podsiębierna Małż II oraz szalandy, holowniki i sondażówka Stefka.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl