Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Nie rozbiorą Wulkana

Kurier Szczeciński, 2008-04-16
Nie trzeba będzie rozbierać mniejszej pochylni w ośrodku kadłubowym Wulkan. Bruksela złagodziła swoje wcześniejsze stanowisko. Natomiast na maj przesunął się termin ostatecznych rozstrzygnięć w sprawie prywatyzacji Stoczni Szczecińskiej Nowej. Powodem mogą być galopujące ceny stali i mediów. - Firma Amber nadal pracuje nad swoją ofertą - powiedziała nam jedynie Roma Sarzyńska, rzecznik prasowy Agencji Rozwoju Przemysłu. ARP wraz z Korporacją Polskie Stocznie jest jednym z państwowych właścicieli SSN. Sarzyńska dodała, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w negocjacjach dotyczących sprzedaży stoczni udział bierze przedstawiciel Komisji Europejskiej: - Ostatnio uczestniczył on w rozmowach w zeszły czwartek. Podobno dostarczone do Brukseli dokumenty przygotowane przez spółkę Amber wymagają jeszcze "korekt i uzupełnienia". Z nieoficjalnych jednak informacji wynika, że nadal może chodzić o targi dotyczące ceny szczecińskiej spółki. Pośrednio potwierdzają to wypowiedzi Przemysława Sztuczkowskiego, właściciela spółki Amber w "Pulsie Biznesu". Stwierdził on, że w najbliższym czasie nawet o 30-40 procent zdrożeje stal, co nie pozostanie bez wpływu na rentowność kontraktów na statki. Przeszkodą w wyliczeniu precyzyjnej ceny za stoczniową firmę mają być także rosnące z dnia na dzień ceny mediów, m.in. prądu oraz koksu. Amber jest spółką celową założoną przez Sztuczkowskiego, właściela giełdowej grupy Złomrex, do wzięcia udziału w negocjacjach na zakup stoczni produkcyjnych w Szczecinie i w Gdyni. Pierwotnie ostateczne decyzje co do zakupu Stoczni Szczecińskiej Nowej miały zapaść do wczoraj. Teraz wyznaczono kolejny "ostateczny" termin - 10 maja br. - Jest jednak również pozytywny aspekt tej sprawy. Na podstawie złożonych dokumentów Komisja Europejska oceniła, że cały proces prywatyzacji stoczni nie powinien trwać dłużej niż 6-8 tygodni - poinformował nas Zbigniew Żmijewski, przewodniczący związku zawodowego Stoczniowiec. Szef organizacji powołuje się na informacje z departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji I Ministerstwa Skarbu Państwa. Jest też inna pozytywna wiadomość dla Stoczni Szczecińskiej Nowej - nie trzeba będzie rozbierać pochylni na Wulkanie. Bruksela zgodziła się na jej zablokowanie, aby nie można było budować statków. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, przedłużono też negocjacje w sprawie zakupu przez Amber Stoczni Gdynia.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl