Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Porty pod ochroną

Namiary na Morze i Handel, 2008-03-15

19 lutego br., rząd przyjął projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich. Przepisy regulują zagadnienia ochrony żeglugi i portów, w tym ochrony życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie portów lub na statkach morskich, w sytuacji zagrożenia wynikającego z ataków terrorystycznych. Przepisy te mają dostosować prawo polskie do rozwiązań unijnych oraz przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). W projekcie określono, że za sprawy ochrony portu będzie odpowiadał dyrektor stosownego urzędu morskiego. Przewiduje się też powołanie oficera ochrony portu, którym będzie kapitan portu. Będzie on współdziałać z organami administracji morskiej, Strażą Graniczną, Policją, Państwową Strażą Pożarną oraz Służbą Celną. Zadania związane z bezpieczeństwem i ochroną statku należą z kolei do armatora. Będzie on odpowiedzialny też za przygotowanie planu ochrony jednostki. Dokument ten ma być zatwierdzany przez administrację państwa bandery. Armator będzie musiał wyznaczyć oficera ochrony firmy i oficera ochrony statku. W projekcie ustawy przyjęto, że oficerowie: armatora, ochrony obiektu i ochrony statku, powinni przejść szkolenie w zakresie bezpieczeństwa. Będą je prowadzić wyższe szkoły morskie. Projektowane prze-pisy przewidują, że minister właściwy ds. gospodarki morskiej może upoważnić uznaną organizację ochrony do przeprowadzania oceny stanu ochrony, przygotowania planu ochrony oraz doradztwa i profesjonalnej pomocy w sprawach dotyczących bezpieczeństwa portu, obiektów portowych i statków. Przewidziano 3 poziomy ochrony: minimalny, zwiększonego ryzyka (chodzi o podejmowanie dodatkowych zabezpieczeń) oraz wyjątkowy, związany z przewidywanym wystąpieniem zagrożenia. Natomiast kontrole osób, bagażu i ładunku będą przeprowadzane przez specjalistyczną, uzbrojoną jednostkę ochrony, która ma współpracować z policją.
 
(opr. pete)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl