Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Badanie Łuczaka

Kurier Szczeciński, 2008-02-28
W najbliższych dniach dyrekcja Urzędu Morskiego w Szczecinie (UMS) złoży w Prokuraturze Rejonowej Szczecin-Środmieście wyjaśnienia w sprawie doniesienia, jakie sama złożyła 12 lutego br. w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami za kadencji wicedyrektora Wojciecha Łuczaka. Przypomnijmy, że W. Łuczak został zastępcą dyrektora UMS ds. technicznych, gdy ministrem gospodarki morskiej był Rafał Wiechecki, jego partyjny kolega z LPR. Po zmianie rządu przez pół roku nie udało się go odwołać ze stanowiska, gdyż przebywał na zwolnieniach lekarskich. Nastąpiło to dopiero w tym miesiącu. Małgorzata Wojciechowicz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Szczecinie, informuje, że Zawiadomienie z UMS dotyczy nieprawidłowości za okres od czerwca 2006 r. do sierpnia 2007 r., gdy zastępcą dyrektora był Łuczak. - Generalnie przedmiotem zawiadomienia są nieprawidłowości związane z korzystaniem z samochodu służbowego min. do celów prywatnych. Drugi zarzut ma związek ze szkodą komunikacyjną i wypłatą odszkodowania z tego tytułu na rzecz UMS. Chodzi o działanie na szkodę tego urzędu - mówi prok. Wojciechowicz. Kpt. Tadeusz Wojtasik, obecny dyrektor UMS, nie kryje, że problem nie jest prosty: - Na życzenie podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej zrobiliśmy wewnętrzne dochodzenie. Mieliśmy jednak dylemat, co zrobić ze sprawami, które ujawniono w trakcie tej kontroli. Kierownictwo UMS doszło więc do wniosku, że nieprawidłowości musi ocenić prokuratura, bo na wielu dokumentach są podpisy podwładnych byłego wicedyrektora i nie wiadomo, wobec kogo wyciągać konsekwencje. - Tymczasem pracownik mi mówi, że zrobił to na polecenie byłego wicedyrektora. I kogo w tej sytuacji ukarać? Uczciwie mówiąc, to trudna historia - mówi Wojtasik.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl