Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Równym frontem

Namiary na Morze i Handel, 2008-02-09

To zaskakujące, ale mimo dużych zmian, jakie dokonały się w ostatnich 2 latach u każdego z przewoźników uprawiających przewozy promowe między Polską a Danią i Szwecją - dotyczących zwłaszcza liczby i parametrów statków- udziały w rynku poszczególnych armatorów pozostały prawie bez zmian. Wszyscy inwestowali, wszyscy zwiększali swoje przewozy - ale układ sił niewiele się zmienił. Jak to będzie w następnych latach? Na krótką metę, prawdopodobnie będzie podobnie, ale w dalszej perspektywie może być różnie. Stena Line i Polska Żegluga Morska, która czarteruje swoje promy Unity Linę, planują duże inwestycje tonażowe. Na Bałtyku pojawią się bardziej dostosowane do tego rynku jednostki, w tym jedne z największych promów świata. Starszym, mało ekonomicznym jednostkom, trudno będzie z nimi rywalizować. Ostre wymogi, dotyczące ochrony środowiska bałtyckiego, zmusiły armatorów do stosowania czystszych, ale droższych paliw. Mogą się też pojawić nowi konkurenci, bo na innych rynkach europejskich nie wiedzie się przewoźnikom promowym równie dobrze, jak na Bałtyku.
 
(Bom)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl