Duet firm PCC Rail ze Szczakowej i Drobnica-Port Szczecin będzie obsługiwać wybudowany właśnie terminal kontenerowy na
Ostrowie Grabowskim w Szczecinie. Operatora tego nowego rejonu przeładunkowego portu wyłoniono kilka dni temu.
Jak poinformował nas Janusz Catewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i
Świnoujście, do przetargu na przeładunki w nowej bazie kontenerowej stanęło aż siedem firm. Ostatecznie wybrano PCC i Drobnicę, gdyż konsorcjum to zaproponowało najlepszą stawkę za dzierżawę. Zwycięzca
wygrał m.in. ze znaną austriacką firmą spedycyjną Rhenus.
Jak poinformował prezes Catewicz, wybrany operator zaproponował więcej za mniejszy obszar na Ostrowie Grabowskim. Pozostałe tereny na tym
półwyspie są tylko częściowo przygotowane i po zakończeniu na nich prac zostaną wydzierżawione w przyszłości, po kolejnym przetargu.
Wybrane dwie firmy będą teraz musiały uzbroić terminal pod
przeładunki, to znaczy wykonać plac pod suwnicę, sprowadzić i zamontować suwnicę kontenerową, ułożyć szyny od lądu do nabrzeża, sprowadzić pozostały sprzęt przeładunkowy.
Prawdopodobnie przeładunki
kontenerów pomiędzy statkami i lądem rozpoczną się w połowie tego roku. Nowy terminal poprawi sytuację portu w Szczecinie. Dotychczas bowiem kontenery były przeładowywane i składowane w tzw. bazie
tymczasowej. W 2007 r. przez szczecińskie nabrzeża przeszło ich 50 tys. sztuk. Każdego roku obroty towarów w pojemnikach wzrastały, teraz działalność rozpocznie obiekt, którego roczną zdolność
przeładunkową szacuje się nawet na 100 tys. TEL) (kontenerów 20-stopowych).
PCC to grupa firm z kapitałem niemieckim, inwestująca m.in. w handel, produkcję chemiczną, logistykę i transport kolejowy. W
zeszłym roku spółka kolejowa grupy - PCC Rail ze Szczakowej stała się głównym udziałowcem mającej duże problemy finansowe spółki Drobnica-Port Szczecin.