Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Wybudują nowe promy

Kurier Szczeciński, 2008-02-14
Stena Line coraz mocniej zaznacza swą obecność na tzw. promowej flance wschodniej między Polską a Skandynawią. O ile ze Świnoujścia do Skandynawii pływają tylko polskie promy, o tyle ze wschodniego wybrzeża kołobrzeska Polferries (PŻB) musi się dzielić rynkiem z armatorem ze Skandynawii. Stena Line poinformowała ostatnio o swoich wynikach przewozowych za 2007 rok. Na jej promach, które pływają z Gdyni do Karlskrony, znalazło się o 3 procent pasażerów więcej. O 11 proc. zwiększyły się również przewozy samochodów osobowych i o 13,2 proc. jednostek frachtowych, czyli ciężarówek, naczep, kontenerów i wagonów. Zdaniem kompanii na wysoką dynamikę wzrostu mają wpływ: ożywienie gospodarcze w Polsce; wymiana handlowa ze Szwecją, spowodowana wejściem Polski do UE; otwarty rynek pracy w Szwecji; łatwiejsza możliwość uzyskania legalnego zatrudnienia przez Polaków w Norwegii. Ponadto związane jest to z rozwojem rynku turystycznego i wzrostem realnych dochodów gospodarstw domowych w Polsce, generalnie większym zainteresowaniem Polską oraz jej wejściem do grupy Schengen. Szwedzki armator przypomina, że wiosną ub.r. wprowadził na linię Gdynia - Karlskrona trzeci prom - "Finnarrow". Jednak planowane są kolejne inwestycje w infrastrukturę i statki. W najbliższych trzech latach Stena Line ma bowiem zamówić trzy nowe jednostki - tzw. superferries za ok. 1,8 mld zł. Kolejna możliwość to wprowadzenie na linię dwóch bardzo dużych promów - "Stena Hollandica" i "Stena Britannica". Oznaczałoby to powiększenie zdolności przewozowych do Polski aż o 80 proc. Stena Line to szwedzki armator promowy, który jest częścią koncernu Stena należącego do rodziny Olsson. Kompania pływa na 18 trasach, posiada 34 promy i zatrudnia 5700 osób. Roczne obroty firmy przekraczają 9 mld koron szwedzkich. Do Steny Line należy inny promowy przewoźnik - Scandlines AB. Jeśli chodzi o koncern Stena, to poza przewozami promowymi zajmuje się on także żeglugą towarową, wydobyciem ropy naftowej, przerobem złomu, nieruchomościami. Obroty tej grupy sięgają 40 mld koron rocznie, a zatrudnienie przekracza 14 tys. pracowników.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl