Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Obrońcy floty

Kurier Szczeciński, 2008-01-31
Żeglugowcy z PŻM zaniepokojeni są zastojem w przywracaniu polskiej bandery na statkach krajowych armatorów. Powołali więc komitet, który ma zdopingować rządzących do przyspieszenia wprowadzania koniecznego prawa. 7 stycznia działalność zawiesił Społeczny Komitet Obrony PŻM. Powstał on kilka lat temu, gdy doszło do sporu między ówczesnym kierownictwem armatora a ministrem skarbu państwa Teraz Bogusław Marciniak powołał do życia Społeczny Komitet Odbudowy Polskiej Floty Narodowej, którego został przewodniczącym. W jego skład weszli min. były i obecny przewodniczący rady pracowniczej PŻM - kapitanowie Mirosław Folta i Ireneusz Gowin, a także Paweł Kowalski, szef "Solidarności". Priorytetem komitetu ma być lobbowanie na rzecz przywrócenia na statkach polskiej bandery W manifeście SKOPFN przypomina się, że głównym powodem reflagingu są wyższe koszty utrzymania statku pod polską rejestracją niż np. w tzw. rajach podatkowych. "Ostatni statek PZM - m/s "Ziemia Gnieźnieńska" - zmienił polską flagę jesienią 2004 r., na wyraźne żądanie załogi" - czytamy. Powodem były 6-krotnie niższe zarobki niż na pozostałych jednostkach armatora. SKOPFN przypomina, że o konieczności przywrócenia narodowej flagi mówi się już od 10 lat Jednak kolejne rządy nic w tej sprawie nie zrobiły. Prace nabrały tempa dopiero, gdy za rządu PiS-u powstało Ministerstwo Gospodarki Morskiej. Właśnie w siedzibie PŻM prezydent Kaczyński podpisał ustawę o po-datku tonażowym, pierwszym akcie prawnym całego pakietu ustaw, który planowano. Kolejna miała być ustawa o pracy na morskich statkach handlowych. Od kilku miesięcy prace nad nią zostały jednak wstrzymane. Po likwidacji MGM sprawę przejęło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Jak informuje komitet, od tego czasu nie odbyło się ani jedno spotkanie w ramach komisji trójstronnej. W efekcie armatorzy tracą resztki nadziei.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl