W piątek rozpoczęły się negocjacje Złomreksu z właścicielami Stoczni Szczecińskiej Nowej w sprawie warunków i ceny
zakupu tej spółki. Dziś natomiast w stoczni zostanie położona stępka pod pierwszy z serii statków dla armatora rosyjskiego.
Jak informowaliśmy, przed świętami firma Amber, która została powołana przez
Złomrex do zakupu stoczni (również w Gdyni), jako jedyna złożyła wiążącą ofertę na zakup SSN. Teraz rozpoczęły się rozmowy, w których państwowych właścicieli stoczni - Korporację Polskie Stocznie i
Agencję Rozwoju Przemysłu - reprezentuje doradca prywatyzacyjny, firma Ernst & Young.
Przypomnijmy, że notowany na warszawskiej giełdzie Złomrex to główny w Europie Środkowej gracz na rynku
handlu stalą. W zeszłym roku kupił austriacką firmę handlową tej branży - Voestalpine Stahlhandel.
Spółka z Poraja pod Częstochową to także producent stali i wyrobów stalowych. Posiada ponad 90 proc.
udziałów w hucie Ferrostal Łabędy i po 100 proc. w Odlewni Metali Szopienice, w ZW Walcownia Bruzdowo oraz HSW - Huta Stali Jakościowych, HSW - Walcownia Blach. Skrót HSW oznacza, że są to spółki
wydzielone z Huty Stalowa Wola.
Do czasu prywatyzacji rząd za-deklarował utrzymanie Stoczni Szczecińskiej Nowej w ruchu. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, w czwartek obradowała rada nadzorcza
Stoczni Szczecińskiej Nowej. Przyjęto na niej m.in. bilans spółki za rok ubiegły i program budowy statków na 2008 rok.
Jak nam powiedziano, z posiedzenia "wynikły" raczej optymistyczne dla spółki
wieści. W trakcie załatwiania jest pożyczka na bieżącą produkcję z Korporacji Polskie Stocznie. W lutym ma także ruszyć finansowanie budowy statków z zaliczek armatorskich.
Na zwolnionych obrotach,
ale stocznia pracuje. Jak nas poinformowała Izabella Maruszczak z działu marketingu SSN, dziś zostanie położona stępka pod pierwszy kontenerowiec B170 z serii piątej dla rosyjskiego armatora Fesco z
Władywostoku.
Jednostka powstanie na pochylni Odra Nowa. W sumie Rosjanie odbiorą ze Szczecina siedem statków - trzy kontenerowce B170 i cztery B178.