Terminal LNG w Świnoujściu będzie kosztował około 450 mln euro - poinformował wczoraj Tadeusz Zwierzyński, szef
spółki Polskie LNG oraz wiceprezes zarządu PGNiG.
Dokładny kosztorys stworzy wykonawca projektu, wyłoniona niedawno w przetargu kanadyjska firma - SNC Levalin Services Ltd.
Pierwszy etap budowy
terminalu LNG w Świnoujściu zakłada, że gazoport osiągałby przepustowość 2,5 mld m sześc. gazu rocznie. Cała inwestycja z docelową zdolnością przeładunkową 7,5 mld m sześc. gazu rocznie kosztować ma w
sumie co najmniej 450 mln euro, a jej pierwszy etap - około 400 mln euro.
Zgodnie z wyceną, około 1,2 mld zł trzeba będzie jednak wydać jeszcze na budowę falochronu o długości 3 km, który pełnić będzie
również funkcje nabrzeża przeładunkowego.
PGNiG spodziewa się, że uzyska pozwolenie na budowę w III lub w IV kwartale br. W tym też czasie podjęta zostanie ostateczna decyzja inwestycyjna. 300 mln
euro na budowę lądowej części terminalu LNG pochodzić bęldzie ze środków własnych spółki, reszta z kredytów. Pierwszy etap przedsięwzięcia gotowy ma być w 2011 roku.
8 stycznia 2008 roku zarząd
Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa zadecydował o podwyższeniu "kapitału zakładowego swojej spółki zależnej Polskie LNG (PLNG). Kapitał zakładowy został podwyższony z 39 mln zł do 50 mln zł.
PGNiG jest jedynym udziałowcem spółki PLNG.