Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port do przebudowy

Kurier Szczeciński, 2007-12-17
Niebezpieczne wejście do portu w Mrzeżynie zostanie przebudowane. Urząd Morski w Szczecinie zapowiedział. że w przyszłorocznym budżecie zarezerwuje na ten cel 300 tys. zł. To kropla w morzu potrzeb, ale wystarczy na sporządzenie dokumentacji technicznej i kosztorysu inwestycji. Za te pieniądze mają również zostać sfinansowane badania niezbędne do złożenia wniosku o unijną dotację. W małym stopniu zagospodarowany port w Mrzeżynie od lat czeka na swoją szansę. Najpilniejsza jest przebudowa wejścia do portu. Teraz ma ono kształt litery "S", co sprawia, że jest bardzo niebezpieczne - zwłaszcza w czasie sztormowej pogody. Tworzą się tutaj liczne mielizny, a to stanowi spore utrudnienie dla jednostek pływających. Ale inwestycja jest potrzebna nie tylko ze względów bezpieczeństwa. Władze Trzebiatowa stoją na stanowisku, że bez przebudowy niebezpiecznego wejścia nie ma co marzyć o rozwoju portu w przyszłości. Od momentu jego przejęcia przez gminę (w 2005 r.) samorządowcy próbują przekonać do inwestycji nie tylko UM w Szczecinie, ale też urzędników w ministerstwach. W końcu pojawiło się światełko w tunelu. W 2008 r. Urząd Morski w Szczecinie przeznaczy 300 tys. zł na wykonanie niezbędnej dokumentacji, by inwestycja w końcu mogła ruszyć z miejsca. Wiadomo, że będzie ona bardzo kosztowna. Planowane są nie tylko prace przy wejściu do portu, ale też budowa nowego falochronu i pogłębienie rzeki Regi. Jedyną szansą są pieniądze z Brukseli. A na te można liczyć najwcześniej w 2009 r. Trzebiatów to jedna z kilku gmin w regionie, które zdecydowały się na przejęcie portów. W położonej nad Zalewem Szczecińskim Stepnicy port skomunalizowano w 1990 r., ale dopiero od kilku lat przynosi on gminie zyski (samorząd postawił na dzierżawę). Portowymi gruntami zarządzają również Nowe Warpno, Darłowo i Kołobrzeg.
 
(żan)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl