Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Czarna seria na Morzu Czarnym

Namiary na Morze i Handel, 2007-12-06

Rosyjski tankowiec Wotganieft-139 przełamał się na pół, podczas silnego sztormu na Morzu Czarnym. W ten sposób, do wód Cieśniny Kerczeńskiej, łączącej Morze Azowskie z Morzem Czarnym, dostało się ok. 1,3 tys. t mazutu. Do katastrofy doszło 11 listopada br. Statek, który wiózł 4 tys. t mazutu, znajdował się w drodze z portu Azow, w południowej Rosji, do ukraińskiego portu Kercz, na Krymie. Na jego pokładzie znajdowało się 13 członków załogi. W tym samym czasie, w rosyjskim porcie Kawkaz, na styku mórz Czarnego i Azowskiego, zatonął inny statek z 2 tys. t siarki. 9-osobowa załoga została uratowana. Sztorm zatopił także zmierzający z Ukrainy do Syrii statek Izmaif. 0 zdarzeniu poinformowali dwaj członkowie jego załogi, którym udało się dopłynąć do brzegu w Sewastopolu. Los pozostałych 15 marynarzy jest nieznany. Natomiast jednostka Wiera Wołoszyna, która płynęła z Rumunii do Rosji, została wyrzucona na brzeg w rejonie krymskiego miasta Sudak. Członkom załogi nic się nie stało. W sumie, w czasie sztormu na Morzu Czarnym i Azowskim, zatonęło 5 statków, w tym 3 z siarką i tankowiec z mazutem, a 4 osiadły na mieliźnie. W Kraju Krasnodarskim, na wybrzeżu Morza Czarnego, w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej, gdzie do wody dostały się tony mazutu, odnotowano masowe padanie ptactwa.
 
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl