W przyszłym roku na nowe portowe tereny wejdą firmy, które prowadzić na nich będą działalność gospodarczą. W zeszłym
miesiącu kierownictwo portu odebrało pierwszą z inwestycji - przygotowany już teren pod centrum logistyczne. Finiszują także prace na Ostrowie Grabowskim, gdzie będzie terminal kontenerowy. Oba
przedsięwzięcia warte są 100 milionów złotych.
- Przygotowywanie terenu na Ostrowie Grabowskim ma być skończone 8 stycznia, a w połowie tamtego miesiąca odbierzemy inwestycję od wykonawcy- informuje
Janusz Catewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Prezes dodaje, że na finiszu jest także budowa Nabrzeża Fińskiego o długości 240 metrów, do którego będą przybijać statki z
kontenerami. Będzie ono miało rampę do rozładunków i załadunków rorowych, czyli za pomocą pojazdów: - W tej chwili trwają prace wykończeniowe - wyjaśnia Catewicz. Całość inwestycji znajdzie się na
obszarze o powierzchni 15 hektarów. (Cały Ostrów Grabowski ma 175 ha).
Bazę pod przeładunki i składowanie kontenerów wykonuje konsorcjum JV Moebius-Boegl Szczecin II. Jego liderem jest firma Josef
Moebius Bau AG z Hamburga. Wybór zaakceptował Bank Światowy. Prezes zapowiada, że w ciągu 2-3 tygodni zostanie wybrany operator (zarządca) bazy, która rocznie będzie mogła przeładować nawet 80 tysięcy
kontenerów. Zgłosiło się kilku chętnych.
Natomiast w zeszłym miesiącu zarząd portu odebrał od wykonawcy tereny przygotowane pod Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne, które powstanie przy ul.
Hryniewieckiego. Wykonawcą było szczecińsko-gorzowskie konsorcjum firm Calbud-Interbud-West. Koszt kontraktu z wykonawcą opiewał na 22 mln zł.
Pod przyszłe place i obiekty, na których prowadzić będą
działalność różne firmy, przeciążono grunty nośne, aby nie sprawiały niespodzianek, gdy staną na nich magazyny. Gotowe są: droga, parking, tory kolejowe, doprowadzona energia i woda. Płyty ułożą natomiast
przyszli użytkownicy. Prezes Catewicz tłumaczy, że zrobią to według uznania i potrzeb.
Aktualnie trwa składanie ofert przez firmy chętne na składowanie, przetwarzanie i
transport w tym rejonie portu.