Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Za dużo korytarzy

Kurier Szczeciński, 2007-12-05
Przedstawiciele ponad 20 instytucji i regionów z Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Słowenii i Włoch zakończą dzisiaj trzydniową konferencję na temat korytarzy transportowych, które połączą w przyszłości region Bałtyku z Adriatykiem. Projekt finansowany przez Unię Europejską ma na celu przygotowanie materiałów studyjnych i analiz, które wykorzystane zostaną przy tworzeniu multimodalnych korytarzy transportowych. Projekt "A-B Landbridge" - jak twierdzą organizatorzy konferencji - poparły władze centralne, samorządowe oraz organizacje pozarządowe, instytucje badawczo-rozwojowe i naukowe, wyższe uczelnie, operatorzy transportu i przewoźnicy. Luigi Crimi, reprezentujący włoski region Veneto, powiedział w czasie wczorajszej konferencji prasowej, że projekt ukończony zostanie najprawdopodobniej w 2008 roku. Powiedział także, że dotychczas prowadzone prace koncentrowały się na zagadnieniach logistycznych i planowania przestrzennego w poszczególnych regionach. Od Małgorzaty Oyance-Yuzzelli, która jest przedstawicielką marszałkowskiego komitetu ds. Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego dowiedzieliśmy się, że projekt "A-B Landbridge" nie jest co prawda programem inwestycyjnym, dzięki któremu powstaną kolejne kilometry autostrad i magistrali kolejowych, ale może przyczynić się do przyspieszenia prac nad projektami dotyczącymi tych przedsięwzięć. Materiały te mogą być bowiem wykorzystane przez wnioskodawców ubiegających się o środki na realizację projektów. Mogą być również przydatne przy tworzeniu konkretnych rozwiązań logistycznych, organizacyjnych i technicznych. Otwarcie rynków i stworzenie warunków do większej dostępności regionów położonych między Adriatykiem a Bałtykiem to szansa tak dla przedsiębiorców, jak i mieszkańców - podkreślali organizatorzy. Korytarze, którymi zajmowali się uczestnicy konferencji to: znany mam i ciągle projektowany Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy na osi Szwecja - Szczecin - Praga - Salzburg - Adriatyk, korytarz z Gdańska przez Bratysławę do Słowenii i Włoch oraz niemiecki - z Rostoku przez Berlin i Monachium do Wenecji. Najprawdopodobniej w następnej turze konsultacyjnej uczestnicy programu zawężą prace studyjne do dwóch korytarzy - "rostockiego" i "szczecińskiego".
 
(r.c.)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl