Holenderski armator Spliethoff uruchomił dwa serwisy liniowe ze Świnoujścia. Pierwszy z nich to Caribbean
Service do portów Morza Karaibskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Środkowej i północnego wybrzeża Ameryki Południowej, drugi zaś, America Service, dociera do portów wschodniego wybrzeża USA i Zatoki
Meksykańskiej.
Linie obsługują nowoczesne, uniwersalne drobnicowce, o ładowniach typu boxshape, z dużymi lukami (do 36 m), wyposażone w urządzenia przeładunkowe. Pierwszym statkiem w nowej relacji,
który zawinął do Świnoujścia, był Socol I. Jednostki będą zawijać do Świno-ujścia z częstotliwością 1 raz w miesiącu. Agentem linii jest Transfennica Polska.
Głównym ładunkiem, który ma trafiać do USA,
są wyroby stalowe. Dotychczas połączenie to było obsługiwane w porcie w Gdyni. Jednak z powodu jego dużego obciążenia oraz znacznej odległości od kontrahentów (połączeniem zainteresowani są spedytorzy z
Czech i Niemiec) zdecydowano o przeniesieniu go do Świnoujścia.