Władze gdańskiego portu chcą, aby promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zawijały do Terminalu Promowego Westerplatte, a
nie jak dotychczas - do Bazy Promowej w Nowym Porcie. Trwają w tej sprawie rozmowy między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, a PŻB.
Zdaniem władz portu, baza w Nowym Porcie jest za mała na obsługę coraz
większego ruchu, a ograniczone tereny i zaplecze odpraw pasażerów oraz samochodów, uniemożliwiają jej rozbudowę. Z kolei Terminal Westerplatte dysponuje galerią komunikacyjną dla pasażerów, czteropasmowym
stanowiskiem odpraw celno-paszportowych dla samochodów oraz placami postojowymi i manewrowymi dla ciężarówek. Ponadto, znajduje się niedaleko wejścia do portu oraz ma bezpośrednie połączenie drogowe przez
Trasę Sucharskiego i most wantowy nad Martwą Wisłą, z krajową "siódemką".
Problem stanowi jedynie możliwość obsługiwania na Westerplatte promu Scandinavia, bowiem jego furta burtowa, z przejściem
dla pasażerów, nie pasuje do rękawa galerii komunikacyjnej, a furta rufowa - do rampy ro-ro. Koszt dostosowania stanowiska wyniósłby 4 mln zł. Prom byłby więc obsługiwany na jednym z 2 nowych stanowisk
powstających w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport.