Niezależny armator feederowy, z siedzibą na Cyprze, Inter Marinę Container Lines (IMCL), przejął 100% udziałów gdyńskiego
przewoźnika dowozowego, Baltic Container Lines (BCL), którego dotychczasowymi udziałowcami byli: Chipolbrok, Polskie Linie Oceaniczne i C.Hartwig Gdynia. Połączone serwisy obu armatorów będą, jak
dotychczas, obsługiwać połączenia między wszystkimi polskimi portami oraz Kłajpedą a Hamburgiem, Bremerhaven i Rotterdamem, a ostatnio duńskim Esbjerg.
Grupa Lemissoler ogłosiła, że przejęcie BCL to
dopiero pierwszy krok do uczynienia z IMCL największego, niezależnego operatora feederowego w Europie. Obie firmy mają podobny staż, gdyż BCL powstał w 1995 r., a IMCL - rok później. W ub.r. kontenerowce
BCL przewiozły ponad 145 tys. TEU, podczas gdy IMCL - ponad 120 tys.