Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

W obronie portu

Kurier Szczeciński, 2007-09-18
Darłowo. Wykreślenie przez minister rozwoju regionalnego Grażynę Gęsicką z listy podstawowej i rezerwowej wszystkich projektów rozwoju portu morskiego w Darłowie, wywołało liczne protesty zainteresowanych. Najpierw zareagowali radni, którzy w przyjętej uchwale wyrazili "stanowczy sprzeciw" i uznali ministerialną decyzją za "sprzeczną z polityką morską Rzeczypospolitej Polskiej nakreśloną w przyjętym przez Radę Ministrów Programie Operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko" i opracowanej przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej "Strategii Rozwoju Portów Morskich do 2015 roku". Rada Miejska Darłowa zażądała także umieszczenia na liście kluczowych projektów: projektu: "Odbudowa toru wodnego Darłowo - Darłówek oraz modernizacja falochronów w Porcie Darłowo" i projektu: "Budowa obwodnicy do Portu Morskiego w Darłowie" o łącznej wartości 16,4 mln euro. Po radnych głos zabrała Rada Interesantów Portu, która jednomyślnie przyjęła stanowisko, w którym także "wyraża stanowczy sprzeciw" przeciwko decyzji minister Gęsickiej i popiera uchwałę Rady Miejskiej. W uzasadnieniu napisano m.in.: Wykreślenie tych projektów przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego jest sprzeczne z założeniami przywołanych w uchwale dokumentów rządowych, skazuje Port Morski w Darłowie na degradację i zamyka szansę jego rozwoju, co negatywnie wpłynie na rozwój miasta i regionu. Pozbawienie darłowskiego samorządu możliwości uzyskania dotacji na inwestycje z POIiŚ, współfinansowanego przez UE jest również sprzeczne z naczelną zasadą zrównoważonego rozwoju regionalnego". Władze samorządowe Darłowa zapowiedziały dalsze działania mające na celu powrót wykreślonych inwestycji na listę "do realizacji", m.in. z tego powodu, że miasto za-inwestowało w port dużo pieniędzy i nadal inwestuje.
 
Tekst i fot. (mił)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl