Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

System zapór

Kurier Szczeciński, 2007-08-21
Darłowo. - Na wniosek burmistrza Arkadiusza Klimowicza, w ramach modernizacji portowych nabrzeży, postanowiono je wyposażyć w przenośne szczelne zapory przeciwpowodziowe -mówi Leszek Walkiewicz, rzecznik ratusza. - Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Podobny system zapór przeciwpowodziowych jest stosowany w Szwecji. Wiosną i jesienią dochodzi czasem w Darłówku do podtopień i powodzi. Najczęściej wywołują je wysokie stany wód rzek Wieprzy i Grabowej oraz sztormy na Bałtyku z kierunku północno- zachodniego. Wówczas sztormowe fale - poprzez utworzenie tzw. cofki w kanałach portowych - uniemożliwiają ujście wszystkim wodom niesionym przez rzeki. Dochodzi wtedy do podniesienia poziomu wód w porcie i do ich wystąpienia z brzegów. Aby temu zapobiec, zamontowane zostaną wspomniane zapory przeciwpowodziowe. Te aluminiowe konstrukcje, o wysokości do 60 cm ponad poziom obecnego nabrzeża, będą ustawiane na obydwu brzegach kanału, gdy nastąpi zagrożenie przeciwpowodziowe. Na zachodnim brzegu Wieprzy zapora będzie się rozciągać na długości 442 metrów, a na wschodnim - na długości 162 metrów. Cała operacja ustawienia szczelnych zapór wraz ze słupkami ma trwać około dwóch godzin. Ich projektantem i wykonawcą jest niemiecka firma Bauer Group. Zapory zostaną wykonane kosztem prawie miliona złotych do końca br.
 
(mił)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl