Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Co dalej z promami

Kurier Szczeciński, 2007-08-17
Coraz bardziej realna perspektywa budowy tunelu pod Świną rodzi pytania o losy funkcjonujących w Świnoujściu przepraw promowych. Wiele wskazuje na to, że nawet po wybudowaniu między Wolinem a Uznamem stałego połączenia promy nie znikną z panoramy nadmorskiego kurortu. W ostatnim czasie do Świnoujścia napływają kolejne informacje, które zwiększają szansę na wymarzoną przez mieszkańców budowę stałego połączenia. Rząd ujął to przedsięwzięcie w tzw. indykatywnym wykazie dużych inwestycji, które zamierza w latach 2007-2013 zrealizować przy finansowym wsparciu Unii Europejskiej. Co równie ważne, Świnoujście nie będzie musiało zagwarantować wkładu własnego, bo około 70 milionów zł na ten cel ma być zarezerwowane w budżecie państwa. Wreszcie, w myśl zawartego niedawno porozumienia, to nie miasto weźmie na siebie ciężar prowadzenia inwestycji, tylko Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Coraz bardziej zasadne staje się więc pytanie, jaki los czeka świnoujskie przeprawy promowe. - Nie wyobrażam sobie, żeby w centrum miasta nie pływały promy. Natomiast po wybudowaniu stałego połączenia między Uznaniem a Wolinem nie będzie sensu utrzymywania przeprawy towarowej "Karsibór". Informacje o tym, że tunelem określone towary nie mogą być przewożone, uważam za nieprawdziwe. Mamy przykład przepraw tunelowych w Niemczech, gdzie przepuszczane są wszelkiego rodzaju transporty. Dla kilku cystern z benzyną nikt nie będzie przecież zachowywał osobnej przeprawy promowej - ocenia prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. Zapewne jednak będzie musiał się zmienić sposób finansowania przeprawy w centrum kurortu. Na razie za świnoujskie promy płaci niemal w całości budżet państwa, który zgodnie z przepisami finansuje przeprawy rzeczne, przez które średnio przejeżdża ponad dwa tysiące samochodów na dobę. Wstępne wyniki pomiarów przeprowadzonych w lipcu tego roku pokazują, że obciążenie to jest zbliżone do lat poprzednich. Przykładowo, w jedną z lipcowych niedziel br. przez obie przeprawy przejechało 3530 samochodów, w roku 2006 liczba ta wyniosła 3705, a rok wcześniej 3515. Po wybudowaniu tunelu śródmiejska przeprawa frekwencyjnego wymogu już najprawdopodobniej nie spełni.
 
(mib)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl