Dopiero w lutym 2008 roku może być zakończona budowa Nabrzeża Fińskiego, przy którym będą obsługiwane statki z
kontenerami dla bazy na Ostrowie Grabowskim. Winny jest grunt, na którym ma powstać droga i tory kolejowe.
Niedawno Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podsumował rok swojej działalności.-Od
lipca 2006 do czerwca tego roku wydaliśmy na inwestycje 86,7 mln złotych - poinformował Janusz Catewicz, prezes ZMPSiŚ.
Władysław Lisewski, wiceprezes i dyrektor ds. rozwoju portów przypomniał, że
wszystkie sztandarowe inwestycje z udziałem pieniędzy unijnych portowcy rozpoczęli w zeszłym roku. - Dziś praktycznie zakończyliśmy prace na Półwyspie Katowickim, gdzie zbudowano drogę dojazdową i
wykonano nasyp obciążający po to, aby przygotować teren pod przyszłe nabrzeża i place składowe -wyjaśniał dziennikarzom Lisewski. Tb przedsięwzięcie zostało sfinansowane z kredytu Banku Światowego i
kosztowało 20 mln zł.
Z kolei Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne jest zaawansowane w około 90 procentach i ma zostać zakończone najpóźniej w październiku. ZCL będzie działało na ok 30 ha w
głównym ciągu komunikacyjnym rejonu przeładunków drobnicy oraz w bezpośrednim sąsiedztwie budowanej bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim. Pod centrum logistyczne przygotowywane są tereny o powierzchni
ponad 25 ha, na którym znajdą się parkingi dla samochodów ciężarowych, drogi dojazdowe o łącznej długości 1850 metrów. Zostaną też doprowadzone tory kolejowe. Będą media i infrastruktura informatyczna
Koszt kontraktu to 22 mln zł.
Najmniej zaawansowane są prace przy budowie Nabrzeża Fińskiego, które sąsiadować będzie z terminalem kontenerowym na Ostrowie Grabowskim. - Prace zrealizowano w około
50 procentach, a nieprzekraczalny termin oddania inwestycji to koniec lutego 2008 r - powiedział wiceprezes.
Nabrzeże ma kosztować 70 mln zł. Powód opóźnienia to struktura gruntu i niesprzyjająca
pogoda.:- Sytuacja nie jest groźna - uspokajał Lisewski.
Okazało się, że grunt, przez który ma przebiegać droga i tory kolejowe ma inną strukturę niż zakładano w projekcie. Dlatego trzeba było zmieniać
sposób ich posadowienia. - Wybraliśmy nowe rozwiązanie -stwierdził Władysław Lisewski.
Z kolei na Ostrowie Grabowski trwają prace nad zagospodarowaniem 15 ha pod kontenery, łącznie zaś terminal
obejmie obszar 175 ha. Baza będzie mogła przeładować rocznie do 80 tys. tych pojemników.