Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Inwestycyjne podsumowanie

Kurier Szczeciński, 2007-08-02
Dopiero w lutym 2008 roku może być zakończona budowa Nabrzeża Fińskiego, przy którym będą obsługiwane statki z kontenerami dla bazy na Ostrowie Grabowskim. Winny jest grunt, na którym ma powstać droga i tory kolejowe. Niedawno Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podsumował rok swojej działalności.-Od lipca 2006 do czerwca tego roku wydaliśmy na inwestycje 86,7 mln złotych - poinformował Janusz Catewicz, prezes ZMPSiŚ. Władysław Lisewski, wiceprezes i dyrektor ds. rozwoju portów przypomniał, że wszystkie sztandarowe inwestycje z udziałem pieniędzy unijnych portowcy rozpoczęli w zeszłym roku. - Dziś praktycznie zakończyliśmy prace na Półwyspie Katowickim, gdzie zbudowano drogę dojazdową i wykonano nasyp obciążający po to, aby przygotować teren pod przyszłe nabrzeża i place składowe -wyjaśniał dziennikarzom Lisewski. Tb przedsięwzięcie zostało sfinansowane z kredytu Banku Światowego i kosztowało 20 mln zł. Z kolei Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne jest zaawansowane w około 90 procentach i ma zostać zakończone najpóźniej w październiku. ZCL będzie działało na ok 30 ha w głównym ciągu komunikacyjnym rejonu przeładunków drobnicy oraz w bezpośrednim sąsiedztwie budowanej bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim. Pod centrum logistyczne przygotowywane są tereny o powierzchni ponad 25 ha, na którym znajdą się parkingi dla samochodów ciężarowych, drogi dojazdowe o łącznej długości 1850 metrów. Zostaną też doprowadzone tory kolejowe. Będą media i infrastruktura informatyczna Koszt kontraktu to 22 mln zł. Najmniej zaawansowane są prace przy budowie Nabrzeża Fińskiego, które sąsiadować będzie z terminalem kontenerowym na Ostrowie Grabowskim. - Prace zrealizowano w około 50 procentach, a nieprzekraczalny termin oddania inwestycji to koniec lutego 2008 r - powiedział wiceprezes. Nabrzeże ma kosztować 70 mln zł. Powód opóźnienia to struktura gruntu i niesprzyjająca pogoda.:- Sytuacja nie jest groźna - uspokajał Lisewski. Okazało się, że grunt, przez który ma przebiegać droga i tory kolejowe ma inną strukturę niż zakładano w projekcie. Dlatego trzeba było zmieniać sposób ich posadowienia. - Wybraliśmy nowe rozwiązanie -stwierdził Władysław Lisewski. Z kolei na Ostrowie Grabowski trwają prace nad zagospodarowaniem 15 ha pod kontenery, łącznie zaś terminal obejmie obszar 175 ha. Baza będzie mogła przeładować rocznie do 80 tys. tych pojemników.
 
M. Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl