Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ruch na wodzie

Kurier Szczeciński, 2007-08-01
Jachty i motorówki z załogami nieuczestniczącymi w regatach The Tall Ships Races 2007 będą mogły wpływać na akwen finału imprezy w Szczecinie. Muszą jednak ściśle przestrzegać kilku zasad. Akwen finału TSR w Szczecinie to Odra ograniczona od południa mostem pontonowym, od północy kończąca się na linii między kapitanatem portu Szczecin, północnym krańcem Wyspy Grodzkiej i nabrzeża Starówka. Od 3 do 7 sierpnia ruch jednostek na tym obszarze jest dozwolony od 6 rano do 1 w nocy z wyłączeniem czasu, w którym zostaną odpalone sztuczne ognie. Zgodnie z programem, fajerwerki będą wystrzelone dwukrotnie - w piątek między 23.30 a 24 i w niedzielę o północy. Priorytet na wodzie mają żaglowce i jachty uczestniczące w The Tall Ships Races 2007. Wszystkie one będą oznakowane specjalnymi banderami. Oprócz tego są też jednostki pomocnicze i ratownicze. Żeglarze i motorowodniacy, którzy przypłyną obejrzeć zlot od strony wody, muszą pamiętać, że nie wolno im cumować do jednostek zlotu, ani do nabrzeży na całym akwenie regat. Na potrzeby odwiedzających udostępniono do cumowania dalby i brzeg Wyspy Grodzkiej oraz kotwicowisko między wyspą, a dalbami. Zatrzymać się tam można jednak tylko na krótki czas i wyłącznie w dzień. Dowódcy jednostek muszą też pamiętać, że zatrzymują się tam na własną odpowiedzialność. Organizatorzy ostrzegają bowiem, że w tym miejscu głębokości są zmienne i wahają się od 0,5 do 4 metrów. Dla jednostek towarzyszących regatom - tych, które prowadzący zgłosili udział jeszcze przed imprezą w biurze regat - wyznaczony jest do przycumowania południowy odcinek Nabrzeża Bułgarskiego w Basenie Zachodnim. Reszta, bez identyfikatorów, może cumować jedynie przy nabrzeżach: Polskim, Węgierskim, Rumuńskim i Egipskim. Załogi muszą mieć jednak przy sobie paszporty albo książeczki żeglarskie. Zgodnie z zasadami, wszystkie jachty, motorówki i żaglowce muszą prowadzić stały nasłuch na kanale 69 UKF. Muszą też podporządkować się poleceniom jednostek Urzędu Morskiego w Szczecinie, policji, straży pożarnej i miejskiej oraz WOPR i Biura Organizacji Regat.
 
(ArR)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl