Niemcy i Dania osiągnęły porozumienie w sprawie budowy mostu nad Bałtykiem, łączącego oba kraje. Dwukondygnacyjny most samochodowy i kolejowy,
o długości ok. 20 km, ma przebiegać nad cieśniną Fehmarn Belt, między niemiecką wyspą Fehmarn a duńską Lolland. Cieśnina przerywa, na odcinku 20 km, bezpośrednie połączenie drogowe między Kopenhagą a
Hamburgiem. Natomiast wyspy Fehmarn i Lolland są już połączone mostami z lądem stałym.
Koszt inwestycji szacuje się wstępnie na 5,5 mld euro. W całości pokryć ma go strona duńska, której podobno
bardziej zależy na realizacji tego projektu. Budowa ma się rozpocząć w 2011 r., a zakończyć - w 2018 r. Bez entuzjazmu na projekt mostu patrzą armatorzy żeglugi promowej, obsługujący obecnie trasę przez
Fehmarn Belt.