Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Za mała biała flota?

Kurier Szczeciński, 2007-07-11
Zlot wielkich żaglowców już za niecały miesiąc, ale tylko nielicznym będzie dane je będzie zobaczyć od strony wody. W rejonie szczecińskiego portu kursują bowiem zaledwie cztery statki białej floty, a większość rejsów jest już zarezerwowana. W Szczecinie statki żeglugi pasażerskiej eksploatuje trzech armatorów, a wkrótce dojdzie czwarty z wodolotem. Armatorzy siostrzanych jednostek "Dziewanna" i "Joanna" żyją głównie z rejsów czarterowych dla grup zorganizowanych, choć proponują też wycieczki wg rozkładu. Polsteam Żegluga Szczecińska, która jest znacznie większym armatorem (grupa PŻM) i eksploatuje "Odrę Quenn" i "Peene Quenn", stać na utrzymywanie żeglugi regularnej. - Szczecin ma najpiękniejszy węzeł wodny w kraju - przypomina Jerzy Dec, właściciel "Joanny". Jednak do jego podziwiania szczecinianie się nie garną. Na razie nie ma też co liczyć na rynek imprez integracyjnych, które organizują dla pracowników firmy. - W Szczecinie nie ma bowiem central dużych spółek. Natomiast mniejsze jeszcze nie okrzepły - mówi Dec. Niedoceniana biała flota będzie jednak przeżywała swoje wielkie dni w czasie The Tall Ships Races i wtedy trudno będzie zdobyć bilet na któryś ze statków. Co prawda w lipcu i sierpniu np. "Dziewanna" pływa również w oparciu o "zwykłych" wycieczkowiczów, ale podczas zlotu żaglowców "biletowi" będą pływać na przemian z "czarterowymi" pasażerami. Wieczór 6 sierpnia zarezerwowano np. dla przedstawicieli władz Berlina. Jak informuje kpt. Wolski, właściciel "Dziewanny" statek zwykle pływa przez Świętą, jezioro Dąbie, Basen Górniczy, port centralny. Z kolei "Joanna" płynie zwykle przez port, kanał Węża, Świętą i w pobliżu wraku statku betonowca. - Z okazji zlotu żaglowców planujemy dziennie 2-3 ogólnodostępne rejsy - informuje J. Dec. Co prawda ceny biletów są porównywalne z tymi, które na wschodnim wybrzeżu proponuje Żegluga Gdańska, ale i tak dla licznej rodziny koszt (jeżeli zdobędzie bilety) wycieczki może być nie lada wyzwaniem. Armatorzy na co dzień oferują wycieczki za 10-25 złotych (ulgowe- normalne) od osoby. W niektórych przypadkach cena zależy od czasu trwania rejsu. W przypadku spółki Polsteam Żegluga Szczecińska nie ma już najmniejszej szansy na jakąkolwiek wycieczkę podczas regat. - Już od zeszłego roku mamy wyczarterowane wszystkie rejsy w tygodniu, gdy do Szczecina zawiną wielkie żaglowce. Indywidualni pasażerowie nie mają więc szansy na bilet - mówi Krzysztof Linek, prezes Polsteam ŻS.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl