Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port na wielkie żagle

Kurier Szczeciński, 2007-07-09
Do 15 lipca ma zniknąć resztka koksu z nabrzeża Starówka. Port udostępni organizatorom regat żaglowców potrzebne nabrzeża. Proponuje też tereny pod parkingi. Zarząd portowej spółki nie wyklucza jednak, że zawirowanie może wywołać frachtowiec, który na początku sierpnia zechce przeładować towar. Janusz Catewicz, prezes Zarządów Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, przypomina, że po przekazaniu miastu nabrzeża Starówka spółka Drobnica-Port Szczecin będzie mogła prowadzić tam przeładunki jeszcze do końca 2008 r. - Hałdka koksu, która jeszcze zalega, zgodnie z zapewnieniami prezesa Drobnicy zniknie do 15 lipca i teren będzie czysty - obiecał prezes. Gmina zwróciła się do portu o udostępnienie nabrzeży Tureckiego i Egipskiego na marinę dla jachtów, których załogi przypłyną obejrzeć żaglowce. Jednak wymagane będą tu uzgodnienia z naczelnikiem Urzędu Celnego, gdyż obie keje przylegają do Wolnego Obszaru Celnego. - My jako port nie będziemy stwarzać przeszkód - deklarował Catewicz. - WOC jest odgrodzony od reszty portu płotem na solidnych fundamentach i jest monitorowany. Dlatego konieczne są uzgodnienia, aby ten obszar był do wykorzystania. Portowcy odbiorą od organizatorów ścieki i nieczystości, a dostarczą im wodę oraz elektryczność. Piotr Jania, wiceprezes ZMPSiŚ, tłumaczył dziennikarzom, że może się zdarzyć, iż np. w rejon WOC akurat podczas The Tall Ships Races przypłynie statek do rozładunku. - Jeżeli okaże się to możliwe, jednostka skierowana zostanie w inne miejsce. Prezes Catewicz dodał natomiast: - Pod warunkiem, że koszty przewozu ładunku ze statku do magazynu lub odwrotnie nie będą horrendalne. Szefowie portu przypomnieli, że na regaty zlecili pogłębienie kanału Duńczyca i obrotnicy koło Trasy Zamkowej, aby wielkie jachty mogły zakręcić. Zdaniem kierownictwa ZMPSiŚ impreza to także okazja do wypromowania się. My zrobiliśmy dwa napisy - "WOC" z podświetleniem, wkrótce gotowy będzie napis na elewatorze Ewa - "Port Szczecin". Jednak, na razie, nikt więcej nie skorzystał z okazji zareklamowania się w porcie. Zarząd Portów poinformował też, iż wyznaczy miejsca na parkingi. W rejonie Bulk Cargo (Basen Górniczy), Drobnicy i budowanego centrum logistycznego ma się znaleźć miejsce dla kilkuset autokarów, ewentualnie paru tysięcy samochodów osobowych. - Nie wiem jak inne przedsiębiorstwa, ale wygląda na to, że tylko port czynnie pomaga miastu w przygotowaniu imprezy, nad czym ubolewam. Bo wszystkim powinno zależeć, aby zlot był udany - stwierdził wiceprezes Jania.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl