Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zapraszamy na czwarty zlot

Kurier Szczeciński, 2007-07-04
Rozmowa z Tomaszem Banachem - pełnomocnikiem prezydenta ds. zlotu żaglowców - THE Tall Ships Races się zakończy te wielkie oraz mniejsze ptaki oceanów pożegnamy na długo? - Niezupełnie. Już trzykrotnie zorganizowaliśmy w Szczecinie zloty oldtimerów, czyli starych, ale dziarsko trzymających się jednostek, zarówno żaglowych, jak i o napędzie mechanicznym, i już zapowiadamy czwarty zlot w przyszłym roku. Ściśle w tym względzie współpracujemy z Grerfewaldem, a w ramach inicjatywy wspólnotowej Interreg IIIA krajów związkowych Meklemburgii- Pomorza Przedniego/Brandenburgii oraz naszego województwa otrzymaliśmy w tym roku na wszystkie imprezy związane ze zlotem 1 mln 100 tys. zł. Z kolei jeśli chodzi o zlot wielkich żaglowców, będziemy chcieli jako Szczecin aplikować do kolejnego The Tall Ships Races w roku 2013. - Oldtimery przecierały więc drogę? - Można tak powiedzieć, że zlot tych starych jednostek był i będzie nadal wyjątkowo udanym wstępem do spotkania wielkich. Nie możemy zaprzepaścić szansy na własną, europejską imprezę żeglarską, a dzięki dotychczasowym zlotom zbudowaliśmy wokół zgrany zespół ludzi, którzy z kolei mają w środowisku żeglarskim doskonale kontakty w kraju i za granicą. Miarą tych dobrych kontaktów niech na przykład będzie udział w tegorocznym "zlocie wielkich" czternastu jednostek holenderskich z charakterystycznymi bocznymi mieczami, jako jachty towarzyszące. Zresztą każdego roku podwajała się w Szczecinie liczba uczestników zlotu oldtimerów i mamy zapowiedzi, że chcą nas odwiedzić żeglarze z Bornholmu oraz z Wybrzeża Wschodniego. - Czy nadal będzie to zlot, czy może szersza impreza? - Nie jest wykluczone (są takie propozycje), aby połączyć zlot z morską wyprawą tych jednostek z Greifewaldu do Szczecina, a następnie na Bomholm lub do Kołobrzegu i w kolejnym etapie do Gdyni. Jeśli są ludzie, którzy chcą w tym uczestniczyć, to z pewnością taka impreza się odbędzie. - Szczecin staje się przyjaznym portem - czy to tylko hasło aktualne w tym roku? - To już jest nasza rzeczywistość. Przy Wałach Chrobrego część odrzańskiego bulwaru wydzielimy i bezpłatnie udostępnimy dla żaglowców. Przy kei będzie woda, energia elektryczna, odbiór nieczystości i możliwość skorzystania z łaźni i WC. W zamian chcemy tylko, aby te żaglowce czy oldtimery byiy udostępniane publiczności do zwiedzania. Tak m.in. chcemy realizować ideę "Przyjaznego portu". W kolejnych latach i po zakończeniu budowy obwodnicy miasta przejmującej ruch z Polic, mamy propozycję ograniczenia ruchu kołowego przez Wały Chrobrego i oddania tego malowniczego zakątka, jednego z najładniejszych w Europie, żeglarzom i mieszkańcom Szczecina.
 
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl