Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Dwóch chętnych

Kurier Szczeciński, 2007-06-26
Do kolejnych już negocjacji na kupno portowych udziałów w spółce Port Handlowy Świnoujście zgłosiły się dwa podmioty. PHS to ostatnia firma eksploatacyjna, w której w myśl ustawy Zarząd Portów (spółka Skarbu Państwa) powinien sprzedać walory. - Na zakup 45 procent udziałów w PHŚ, należących do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, wpłynęły dwie oferty wstępne - potwierdza Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - W kolejnym etapie prowadzone będą negocjacje z oferentami w celu wynegocjowania jak najkorzystniejszych dla PHŚ zapisów w umowie sprzedaży. Celem negocjacji jest zapewnienie spółce możliwości rozwoju. - Jest to szczególnie ważne w sytuacji nieopłacalności eksportu polskiego węgla drogą morską, co spowodowało spadek przeładunków tego surowca w porcie w Świnoujściu - przypomina Sobecki. Jeśli wszystko odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem, ZMPSiS powinien sprzedać udziały w lipcu.. Natomiast Port Handlowy Świnoujście posiada udziały w spółkach: Port Operator (usługi agencyjne i spedycyjne) - prawie 35 proc; Port-Hol (usługi holownicze, dźwigi pływające) -100 proc; Kolej Bałtycka (przewozy kolejowe) - prawie 22 proc; Port-Invest (spółka celowa zajmująca się działalnością inwestycyjną) -100 proc. Roczne możliwości przeładunkowe świnoujskich nabrzeży to około 12 milionów ton towarów. W 2006 roku obroty PHŚ wyniosły w eksporcie - prawie 2,7 mln ton, w imporcie - 830 tys., a w tranzycie 601 tys. Głównymi ładunkami są towary masowe - węgiel i koks (64,5 proc.) oraz rudy - prawie 21 proc. Rośnie też przeładunek kontenerów. ZMPSiŚ sprzedał już wcześniej udziały w kilku innych dużych spółkach eksploatacyjnych, działających na terenie portu: Bulk Cargo, Drobnicy, Elewatorze Ewa i Zakładzie Usług Żeglugowych.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl