Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Prywatyzacja stoi

Kurier Szczeciński, 2007-06-19

Jesteśmy gotowi nawet w 100 procentach do prywatyzacji stoczni - poinformował w czwartek wiceminister skarbu państwa Sławomir Urbaniak. To dlaczego to tak długo trwa? - pytali posłowie. Opieszałość w tym wypadku może się zakończyć zwrotem przez te spółki do kasy państwa nawet 5 miliardów złotych i upadłością. Wiceszef resortu poinformował, że czerwcowy termin prywatyzacji stoczni gdańskiej i szczecińskiej nie będzie dotrzymany. Tymczasem, jak przypomniał wiceministrowi poseł Tadeusz Aziewicz z PO, Komisja Europejska dała tylko do końca czerwca czas na rozpoczęcie procedur. Według Aziewicza, jeśli polski rząd nie wywiąże się z tego, KE zażąda zwrotu nawet 5 mld zł wsparcia budżetowego, które uznane zostanie za nienależną pomoc publiczną. A w kasach polskich stoczni pusto, więc musiałyby ogłosić upadłość. Sławomir Urbaniak zapewnił, że rząd jest "praktycznie gotowy" do rozpoczęcia prywatyzacji Stoczni Gdynia. Przypomnijmy, że polscy i brukselscy urzędnicy spierają się o wielkość redukcji mocy produkcyjnych. Polski rząd proponuje, by ograniczenia sięgnęły średnio 30 proc. potencjału zakładów, szacowanego na 900 tys. CGT (pojemność produkowanych statków liczona w tzw. skompensowanych tonach brutto). KE chce zaś, by redukcję obliczyć na podstawie rzeczywistej produkcji z 2006 roku, która wyniosła ok. 500 tys. CGT i by cięcia były większe. Jednak wiceminister Urbaniak okazał się optymistą, uznając, że Bruksela patrzy na postępy prac "niezbyt krytycznie" i ostatecznie przyjmie argumenty przedstawione w specjalnym liście od polskiego rządu. Jak nas poinformował uczestniczący w spotkaniu Zbigniew Żmijewski, przewodniczący związku zawodowego "Stoczniowiec" w Stoczni Szczecińskiej Nowej, jego firma wciąż czeka na memorandum. Ma być gotowe do 20 czerwca. Natomiast na 248 ofert rozesłanych do różnych podmiotów, odmówiło na razie 22 adresatów, a 11 wyraziło chęć wzięcia udziału w prywatyzacji SSN.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl