Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Tak" dla Zielonej Księgi, ale...

Namiary na Morze i Handel, 2007-05-25
Ministerstwo Gospodarki Morskiej ogłosiło stanowisko polskiego rządu wobec Zielonej Księgi, czyli projektu wspólnej polityki morskiej Unii Europejskiej. Zostało ono przyjęte 30 kwietnia br. Rząd zgadza się z założeniami zawartymi w dokumencie i będzie wspierał dążenia służące opracowaniu i osiągnięciu celów służących rozwojowi gospodarki morskiej w państwach członkowskich. Szczególnie został podkreślony dorobek polskiego szkolnictwa morskiego. Polska opowiedziała się również za wprowadzeniem systemów monitorowania statków, promocji żeglugi przybrzeżnej i autostrad morskich oraz rozwojem infrastruktury portowej. Kolejnym, ważnym problemem, są zapisy o ochronie brzegów morskich w całej Unii, co można osiągnąć poprzez wprowadzenie zintegrowanego zarządzania obszarami przybrzeżnymi. Punktami zbieżnymi z polskimi oczekiwaniami jest też racjonalna gospodarka zasobami mórz, poprzez zrównoważone połowy ryb, rozwój klastrów morskich oraz zintegrowany rozwój turystyki morskiej. Natomiast odmienne zdanie rząd polski wyraził wobec kompetencji organów unijnych i narodowych. Zdaniem władz polskich, KE powinna być jedynie koordynatorem w sprawie uzgadniania stanowisk, jakie pojawią się w wielonarodowych organizacjach zajmujących się kwestiami morskimi. Państwa członkowskie powinny bowiem zachować prawo głosu w tych kwestiach. Nie ma też potrzeby, zdaniem rządu, zmiany dotychczasowego porządku prawnego dla mórz i oceanów, jaki zawarty został w konwencji UNCLOS (jest to dokument ONZ o Prawach Morza, ratyfikowany przez ponad 144 państwa). Rząd polski uważa ponadto, że należałoby szerzej włączyć do założeń polityki morskiej UE kwestie żeglugi śródlądowej oraz jej promowania.
 
eg
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl