Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Więcej Szczecina w porcie

Kurier Szczeciński, 2007-05-24
Po ponad roku od decyzji Rady Miasta Szczecina i 3 latach przygotowań, gmina Szczecin zamieniła się na grunty z Zarządem Morskich Portów Szczecin Świnoujście. Za 7 swoich nieruchomości i 4,5 mln zł. otrzymała tylko jeden teren, ale za to niezwykle ważny dla przyszłości rewitalizacji Śródodrza. Od kilku lat w Szczecinie jednym z głównych pomysłów na rozwój miasta jest ożywienie Śródodrza, a w szczególności terenów vis-a-vis Wałów Chrobrego i Dworca Głównego PKP. Niegdyś żyjące tereny miejskie, dziś są zamkniętymi przestrzeniami portowo-przemysłowymi. Zmiana technologii portowych i słabość szczecińskiej gospodarki spowodowały, że obszary te podlegają stopniowej degradacji. Szansą dla nich zdaniem architektów, urbanistów i polityków, jest wprowadzenie tam funkcji ogólnomiejskich - teatru, banków, lokali gastronomicznych i mieszkań. Dotąd jednak miasto niewiele mogło zrobić w tej sprawie, bo było właścicielem bardzo niewielkich działek na tym obszarze. Po zamianie z Zarządem Portów i planowaną wymianą z portem rybackim "Gryf", gmina Szczecin stanie się znaczącym posiadaczem terenów Śródodrza. Wraz z uchwaleniem nowego planu zagospodarowania przestrzennego, będzie można zacząć zmieniać oblicze prawego brzegu Odry. Wczoraj prezydent Piotr Krzystek podpisał z Januszem Catewiczem, prezesem ZMPSiŚ, akt notarialny zamiany siedmiu nieruchomości należących do Szczecina na jedną portową. Dzięki temu ZMPSiŚ zyskał atrakcyjne tereny pozwalające mu rozwijać działalność przeładunkową, a Szczecin nabrzeże Starówka niezbędne do prowadzenia rewitalizacji. Zamiana 7 za 1 plus dopłata 4,5 mln zł na rzecz portu wynika z szacunkowej wartości poszczególnych nieruchomości. Dodatkowo miasto musiało się zobowiązać, że na przejętym terenie nie będzie prowadzić konkurencyjnej dla szczecińskiej spółki działalność przeładunkowej. A Zarząd Morskich Portów obiecał, że do końca grudnia 2008 roku z nabrzeża zniknie magazyn spółki "Drobnica". Kolejnym etapem powinna być, uzgodniona także przed rokiem, zamiana gruntów między portem rybackim "Gryf" a Szczecinem, obejmująca m.in. budynki starej rzeźni. W zmian "Gryf" miał otrzymać atrakcyjne grunty przy ul. Krzywoustego. Do zamiany wciąż nie doszło, bo najpierw zmieniły się władze spółki, a potem ministerstwa, które ma tę operację zatwierdzić. Żeby modernizacja Łasztowni miała sens, musi powstać nowe skrzyżowanie na ul. Energetyków. Prezydent zapowiada, że budowa ruszy, gdy tylko miasto dostanie na to dofinasowanie z Unii Europejskiej.
 
ArR
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl