Gdańska Stocznia Remontowa zleciła swojej spółce-córce Stoczni Północnej budowę prototypowego
kontenerowca REM-120, którego projekt również powstał w dwóch należących do Grupy Remontowa biurach projektowo-konstrukcyjnych: GSR-u i Naval Engineering & Design Ltd. Statek ten budowany jest
niejako na skład i oferowany będzie do sprzedaży lub długoletniego czarteru dopiero po jego wybudowaniu, oczywiście już po cenach rynkowych, z reguły wyższych od cen stoczniowych. Gdy cena sprzedaży lub
czarteru nie będzie dla GSR atrakcyjna, stocznia sama zamierza zostać armatorem i takie statki eksploatować.
Prototypowy kontenerowiec, którego wodowanie powinno się odbyć na przełomie listopada i
grudnia br. będzie miał długość 122,8 m, silnik o mocy 4320 KW, co zapewnia mu prędkość 15 węzłów oraz będzie wyposażony w 2 żurawie pokładowe o unosie 120 ton. Będzie on mógł przewozić do 533 kontenerów
(TEU) lub ładunki wielkogabarytowe i ciężkie.
W przypadku sukcesu rynkowego tego pionierskiego dla Grupy Remontowa przedsięwzięcia GSR zamierza budować kolejne kontenerowce z tej serii, również na
takich samych zasadach.
Przypomnijmy, że sama budowa niewielkich kontenerowców nie jest niczym nowym dla "Remontowej". Zbudowała ich już wiele. Najsłynniejszym z nich była "Gdynia" (5000 DWT,
380 TEU), zbudowana na zlecenie Euroafriki, do obsługi linii Gdynia-porty Wlk. Brytanii.