Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kontenerowce "na skład" z Grupy Remontowa

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2007-05-17
Gdańska Stocznia Remontowa zleciła swojej spółce-córce Stoczni Północnej budowę prototypowego kontenerowca REM-120, którego projekt również powstał w dwóch należących do Grupy Remontowa biurach projektowo-konstrukcyjnych: GSR-u i Naval Engineering & Design Ltd. Statek ten budowany jest niejako na skład i oferowany będzie do sprzedaży lub długoletniego czarteru dopiero po jego wybudowaniu, oczywiście już po cenach rynkowych, z reguły wyższych od cen stoczniowych. Gdy cena sprzedaży lub czarteru nie będzie dla GSR atrakcyjna, stocznia sama zamierza zostać armatorem i takie statki eksploatować. Prototypowy kontenerowiec, którego wodowanie powinno się odbyć na przełomie listopada i grudnia br. będzie miał długość 122,8 m, silnik o mocy 4320 KW, co zapewnia mu prędkość 15 węzłów oraz będzie wyposażony w 2 żurawie pokładowe o unosie 120 ton. Będzie on mógł przewozić do 533 kontenerów (TEU) lub ładunki wielkogabarytowe i ciężkie. W przypadku sukcesu rynkowego tego pionierskiego dla Grupy Remontowa przedsięwzięcia GSR zamierza budować kolejne kontenerowce z tej serii, również na takich samych zasadach. Przypomnijmy, że sama budowa niewielkich kontenerowców nie jest niczym nowym dla "Remontowej". Zbudowała ich już wiele. Najsłynniejszym z nich była "Gdynia" (5000 DWT, 380 TEU), zbudowana na zlecenie Euroafriki, do obsługi linii Gdynia-porty Wlk. Brytanii.
 
(drzem)
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl