Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Żagle przed nami

Kurier Szczeciński, 2007-05-11
Ponad setka żaglowców, tysiące żeglarzy 20 narodowości, dziesiątki imprez towarzyszących i setki tysięcy turystów - tak ma wyglądać finał zlotu wielkich żaglowców, który odbędzie się w Szczecinie od 4 do 7 sierpnia br. Pierwsze dwa już do nas płyną: meksykański "Cuauhtemoc" i malezyjski "Tunas Samudera". Wiadomo, że udało nam się zaprosić więcej jednostek, niż na 50. Tall Ships Races w 2006 r. Jedną z głównych gwiazd muzycznych będzie ex "Spice Girls", a sponsorem głównym Bosman Browar Szczecin. Prezydent Piotr Krzystek i Tomasz Banach, jego pełnomocnik ds. organizacji regat zapewniają, że miasto będzie gotowe do imprezy. - Dla nas to wydarzenie wyjątkowe, Szczecin po raz pierwszy będzie gościł żaglowce uczestniczące w Tall Ships Races - mówi Piotr Krzystek. - Chcemy dobrze ugościć żeglarzy z całego świata i promować Szczecin. Miasto otwarte dla turystów, atrakcyjne w związku z wodą. Przecież 30 proc. powierzchni gminy to woda. Mamy bezpośrednią komunikację z morzem i kanałami sięgającymi Berlina. Pełnomocnik Banach jest pewien, że przygotowanie do regat to nie jest sprawa tylko urzędu miejskiego, ale całego miasta. Od tego jak każdy szczecinianin włączy się w przygotowania i przywita żeglarzy, będzie zależała nasza opinia. Dowodzi też, jak wiele już zrobiono, by impreza, której rozmach przekracza wszystkie dotychczasowe doświadczenia Szczecina, była udana. - Podjęliśmy się jako miasto ogromnego zadania - mówi T. Banach. - Część wynika ze zobowiązań kontraktowych stawianych przez organizatora, czy STI. Reszta to nasze własne pomysły jak dodatkowo wykorzystać żeglarskie święto i jak je uatrakcyjnić. Lista przedstawiona przez pełnomocnika jest długa. Według obliczeń urzędników miejskich, od 3 lat trwają inwestycje związane bezpośrednio lub pośrednio z regatami. Dzięki TSR 2007 powstaje m.in. centrum zarządzania bezpieczeństwem na wyspie Bielawa, supernowoczesny szalet z pralniami dla żeglarzy u podnóża Wałów Chrobrego, oświetlono Most Długi, powstały dodatkowe ścieżki rowerowe, a tor wodny i podejścia do nabrzeży pogłębione. Ulepszono systemy bezpieczeństwa miasta - gmina dysponuje np. nowoczesnym systemem łączności. Skarbnik miasta ostrożnie oszacował łączne nakłady na przygotowanie do regat na ponad 30 mln zł. Część pochłonie ściągnięcie samych żaglowców, promocja imprezy i gwiazdy muzyczne, mające towarzyszyć całej imprezie. - Naszymi największymi gwiazdami są żaglowce - zapewnia pełnomocnik ds regat. - Mamy rekordową obsadę, mimo że rozgrywane są dwie imprezy STI, u nas i na Morzu Śródziemnym. Ale to w naszych regatach weźmie udział ponad sto żaglowców, w tym największy szkoleniowy z pływających po morzach - rosyjski "Siedow". W sumie jednostek największych, klasy A, będzie 19, klasy B 27, a klasy C 25. Miastu udało się zakończyć negocjacje z głównym sponsorem. Bosman Browar Szczecin wyłoży na organizację imprezy 1 mln zł plus VAT. Przedstawiciele magistratu zapewniają, że są i inni sponsorzy, dzięki którym zebrano przynajmniej kolejny milion, ale na razie nie chcą ich ujawniać. Niewiele wiadomo też o gwiazdach muzycznych. Szczecin ma podpisane kontrakty m.in. z Mel C (byłą członkinią "Spice Girls") i Szymonem Wydrą.
 
A.Ratuszyński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl