Niemiecka stocznia Lloyd Werft - na zlecenie szwedzkiego armatora Stena Linę - dokonała największego na świecie przedłużenia promu.
Stena Hollandica (pływająca na co dzień na trasie Hoek van Holland - Harwich) została wyposażona w nową sekcję środkową, dzięki której jej długość zwiększyła się do 240 m i wraz z przebudowaną wcześniej
Stena Brittanica stała się najdłuższą jednostką typu ro-pax na świecie, o długości linii ładunkowej 4100m. Dzięki przebudowie, pojemność jednostki została powiększona aż o 30%. Ponadto, Stena Hollandica
będzie mogła pomieścić 900 osób w miejsce dotychczasowych 440, a ilość kabin wzrośnie z 192 do 398.
Stena Linę zainwestowała jeszcze w 2 nowe statki dla linii frachtowej Hoek van Holland -
Lillingholme. Do już pływającej jednostki, Stena Trader, dołączy w czerwcu br. bliźniacza Stena Traveller. Każdy ze statków ma po 3100 m linii ładunkowej.