Kontrakt na budowę przez Stocznię Szczecińską Nową dwóch nowoczesnych promów typu ro-pax, dla Polskiej Żeglugi Morskiej, podpisano
16 kwietnia br., w Szczecinie. To pierwsze zamówienie polskiego armatora w polskiej stoczni od końca lat 90.
Promy, zaprojektowane przez SSN, przy uwzględnieniu wskazówek PŻM i przyszłego operatora -
Unity Linę, przystosowane będą do żeglugi na Bałtyku i Morzu Północnym. Wyposażone zostaną w 2 śruby nastawne, 2 stery, 2 stery strumieniowe, rufową rampę wjazdową oraz rampy łączące 3 pokłady jednostki.
Całkowita długość linii ładunkowych wyniesie ok. 3000 m. Długość promów to 207 m, szerokość - 27 m, a nośność - 8 tys. t. Jednostki zostaną również wyposażone w system anyprzechyłowy, zwiększający
stabilność podczas sztormów. Na każdym ze statków będą miejsca dla 344 pasażerów (284 - w 100 kabinach oraz BO - w fotelach) i 54 członków załogi. Odbiór promów przewidziano na lata 2010-2011.