Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Chiny walczą o okrętowy rynek

Namiary na Morze i Handel, 2007-04-06
Chiński przemysł stoczniowy, który do tej pory skupiał się na budowie masowców czy prostszych statków towarowych, przymierza się do produkcji jednostek o wysokiej technologii. Mają to być wielkie kontenerowce (VLCC) i gazowce LNG, które obecnie budowane są przeważnie w Korei Południowej. W 2004 r. Chiny miały 1 9% udziału w rynku zamówień na jednostki VLCC, natomiast w ub.r. - już 36,2%. Tym samym, zaczęły rywalizować w tym segmencie z Koreą, która ma ok. 40% rynku. Większość chińskich VLCC budowana jest w stoczni Dalian. Jednak liczba zakładów, które będą mogły produkować tego typu jednostki, ma wzrosnąć z obecnych 9, do więcej niż 30. Chiny chcą też mocniej zaistnieć na rynku gazowców LNG. Stocznia Hudong-Zhonghua zakończy, w październiku br., budowę jednostki o pojemności 147 tys. m3. Gazowce są potrzebne Chinom do realizacji projektu dostaw płynnego gazu z Australii. Liderem w produkcji jednostek LNG jest Korea. Od 2004 r. do I połowy 2006 r. w tamtejszych stoczniach zbudowano 116, z 149 tego typu statków, które w tym czasie powstały. Oznacza to, że ich udział w rynku wynosi 78%. Chociaż obserwatorzy uważają, że koreański przemysł okrętowy jest o ok. 10 lat przed Chinami w zakresie technologii, Koreańczycy są zaniepokojeni chińskimi inwestycjami w przemyśle okrętowym.
 
pete
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl