Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kto finansuje statki

Kurier Szczeciński, 2007-04-12
Niedawno niektóre media poinformowały, że Stoczni Szczecińskiej Nowej udało się uzyskać pierwszy w jej historii kredyt komercyjny. Izabella Maruszczak z SSN prostuje: - Pierwszy kredyt komercyjny został stoczni udzielony w październiku 2005 roku na 6 statków typu con-ro. Jednostki te zamówił armator holenderski. Tamten kredyt jest finansowany przez konsorcjum banków: ABN Amro Bank Polska N.V. z Amsterdamu oraz ING Bank N.V. z Dublina. Natomiast obecne kredyty komercyjne opiewają w sumie na 185 mln zł. Jak informuje I. Maruszczak, powstanie za te pieniądze 10 kontenerowców B178-I o pojemności 3100 TEU (kontenerów). Pieniądze pożyczy konsorcjum Banku Handlowego w Warszawie oraz Korporacji Polskie Stocznie (główny udziałowiec SSN). Z kolei konsorcjum Pekao SA i KPS sfinansuje budowę 8 kontenerowców z serii B178-III, które zabiorą na pokład po 2800 pojemników. Aby dostać pieniądze, spółka z ul. Hutniczej musiała spełnić szereg rygorystycznych warunków, a także zastawić część majątku. Bankowcy zbyt dobrze pamiętają nauczkę - upadek poprzedniczki SSN. - Obecnie stocznia korzysta z finansowania budowy jednego tylko statku z kredytu, którego zabezpieczeniem było poręczenie Skarbu Państwa. Dotyczy on ostatniego chemikaliowca dla armatora norweskiego - mówi Maruszczak.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl